خفقان و بی‌اعتمادی پیامدهای منفی اخراج راستگو / ضرورت تجدید نظر رفتار اصلاح‌طلبان

اردیبهشت ۱۴۰۳

روستاآزاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: هجمه‌های اخیر علیه راستگو از سوی اصلاح‌طلبان به دور از شأن اسلامیت و عقلانیت است و امیدوارم که این جریان سیاسی در رفتار خود تجدیدنظر کند و یک کارنامه خوبی را در قبال این مسئله از خود نشان دهد چرا که شاهد تبعات منفی برای احزاب سیاسی در جامعه خواهیم بود.

“رضا روستاآزاد”در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ هجمه وارده از سوی اصلاح‌طلبان به رأی الهه راستگو در انتخاب شهردار تهران، اظهار داشت: خط‌کشی‌ها و مرزبندی‌های شدید در جامعه سبب آزار و آسیب به فضای کارشناسی و اجتماعی جامعه از سوی فضای سیاسی می‌شود.

وی افزود: مادامی که ما هدف نهایی خود را در اجرای امور اسلام، حق و تبعیت از ولایت‌فقیه قرار داده‌ایم، معنی ندارد که در فضای سیاسی کشور با خط کشی‌ها و مرزبندی‌های محکم گام برداریم و یک نهاد اجتماعی را به فضایی برای سیاسی‌کاری اشخاص تبدیل کنیم.

این فعال سیاسی ادامه داد: هجمه‌های اخیر علیه راستگو از سوی اصلاح‌طلبان به دور از شأن اسلامیت و عقلانیت است و امیدوارم که این جریان سیاسی در رفتار خود تجدیدنظر کند و یک کارنامه خوبی را در قبال این مسئله از خود نشان دهد که لازمه این کار، احترام به دیدگاه افکار و سعه صدر است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف بیان داشت: علی‌رغم تشابه گرایش‌های سیاسی در اشخاص، شاهد تفاوت دیدگاه و مواضع آنها هستیم که اگر غیر از این مسئله در پیشبرد اهداف خود گام برداریم، فضای سیاسی بسته و خفقان‌آور می‌شود.

روستاآزاد به پیامدهای اخراج الهه راستگو از حزب اسلامی کار و مجمع زنان اصلاح‌طلب اشاره و خاطرنشان کرد: خودسانسوری، محافظه‌کاری، ایجاد خفقان و بی‌اعتمادی اشخاص نسبت به یکدیگر و عدم جذب نیرو در این حزب سیاسی از جمله پیامدهایی است که قطعا گریبانگیر جریانات سیاسی اصلاح‌طلبان را می‌گیرد.

وی بیان داشت: زمانی یک مجموعه سیاسی در جامعه قادر به رشد و پیشرفت است که اشخاص در آن مجموعه با شجاعت و عدم ترس و واهمه پیش روند و دیدگاه‌های خود را در محافل سیاسی خود به مشارکت بگذارند تا آن مجموعه به واسطه آن نظرات رشد پیدا کنند.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، در پاسخ به اینکه اشخاص باید تابع احزاب باشند یا دارای حق رأی می باشند، گفت: مقررات حزبی باید در راستای مقررات عمومی کشور، اسلام و خداوند باشد و بت‌کردن و مطلق‌کردن مقررات حزبی برای رشد و اعتلای جامعه خطرساز است و کسی نمی‌تواند انتظار داشته باشد که اشخاص با کنار گذاشتن حق، آئین‌نامه حزبی را اولویت بگیرند که قطعا این مسئله تعابیر منفی به همراه خود دارد.

هفته‌ی قبل “الهه راستگو” عضو شورای شهر تهران علی‌رغم آزادی در رأی بنا به ادعای اصلا‌ح‌طلبان در انتخاب شهردار تهران، رأی خود را به نفع “محمدباقر قالیباف” به صندوق انداخت که با واکنش شدید از سوی اصلاح‌طلبان و اخراج از حزب متبوعش (اسلامی کار) و مجمع زنان اصلاح‌طلب مواجه شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.