دانشگاه سوربن دیگر گزینه اول فرانسوی‌ها نیست !

دانشگاه سوربُن (به فرانسوی: La sorbonne) قدیمی‌ترین دانشگاه پاریس است.

این دانشگاه نام خود را از دانشمند قرن ۱٣ رابرت دسوربن موسس کالج سوربن گرفته است.

همه دانشکده‌های این دانشگاه قبلا به صورت یک مجموعه در مرکز پاریس بوده اما امروز این دانشگاه به چند دانشگاه مختلف تقسیم شده‌است. بخش مهمی از آموزش عالی فرانسه در زمینه‌های ادبیات زبان شناسی علوم اجتماعی و فلسفه در دانشگاه‌های سوربن قدیم و سوربن جدید است.

بسیاری از دانشگاه‌های پاریس در حال حاضر «سوربن» نامیده می‌شوند و خود را شعبه‌ای از سوربن می‌نامند. من جمله:

پاریس I (پانتئون سوربن)
پاریس III (سوربن جدید)
پاریس IV (پاریس سوربن)
پاریس V (پاریس دکارت)
این چهار دانشگاه دولتی در بنای تاریخی سوربن قرار دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلیسای سنت اورسول واقع در دانشگاه سوربن
تأسیس ۱۲۵۳ میلادی
نوع دولتی
بنیانگذار رابرت دسوربن
مکان پاریس
وب‌گاه  http://www.sorbonne.fr

 

دانشگاه سوربن دیگر گزینه اول فرانسوی‌ها نیست !

گسترش ستیزه‌جویی، تظاهرات بی‌وقفه و کناره‌گیری استادان، دانشگاه سوربن دیگر گزینه اول دانشجویان فرانسوی برای ادامه تحصیل نیست و دانشجویان این کشور تمایل دارند دوری از خانه را به جان بخرند تا در دانشگاه‌های انگلیس به ادامه تحصیل بپردازند.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه تحلیلی رادیو فرانسه، تلاش‌های دولت فرانسه برای اصلاح سیستم آموزش عالی در این کشور برای مدت زیادی با تاخیر مواجه شده است. به همین دلیل دانشگاه سوربن در پنج سال اخیر یک دانشجو از هر چهار دانشجو خود را از دست داده است، طوری که در حال حاضر نزدیک به ۱۵ هزار دانشجو فرانسوی در انگلیس به تحصیل مشغولند.

رومان تاسله از دانشجویان فرانسوی که در انگلیس مشغول به تحصیل است، در این رابطه می‌گوید: شرایط دانشگاه‌ها در فرانسه مانند مرداب شده است و نباید تعجب کرد از اینکه این تعداد دانشجوی فرانسوی در انگلیس تحصیل می‌کنند.وی ادامه داد: در دانشگاه‌های فرانسه کارکنان دانشگاه رفتار مناسبی با دانشجویان ندارند سوای بر آن شلوغی دانشگاه‌ها و عدم احساس مسوولیت اساتید این دانشگاه نیز باعث بروز این اتفاق شده است. با این حال دولت این کشور اعلام کرده است تیم نظام دانشگاهی در این کشور به زودی با تغییر و تحول مثبت روبرو خواهد شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.