داوود اوغلو: هر کشوری باید نقش خود را در برکناری اسد ایفا کند

۲۵م آذر ،

trend-2.jpg

وزیر امور خارجه ترکیه اظهار نظر کرد، جامعه بین‌الملل سرانجام پس از دو سال ناآرامی در سوریه به این نتیجه رسیده که بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور باید قدرت را ترک کند و ترکیه انتظار دارد تا هر کشوری نقش خود را در این امر ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در نشستی با گروهی از خبرنگاران ترک در مراکش که محل نشست “دوستان سوریه” بود، اظهاراتی را درخصوص آینده سوریه و این مساله که “دولت اسد در حال از دست دادن کنترل خود بر کشور است” اعلام کرد.

وی اضافه کرد: این امر کاملا مشخص است. از هم اکنون آنکارا در صورتی که بسیاری از کشورها تلاش کنند تا به سقوط اسد کمک کنند شگفت زده نخواهد شد!

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین شورای امنیت سازمان ملل را به سبب عدم اقداماتش در خصوص ناآرامی‌های ۲۱ ماهه قبل در سوریه مورد انتقاد قرار داد و گفت، تا زمانی که انتهای راه کاملا روشن و مشخص نشود سازمان ملل هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد.

نشست به اصطلاح دوستان سوریه روز چهارشنبه ائتلاف تازه مخالفان سوریه را به عنوان نماینده مردم این کشور به رسمیت شناخت.

داوود اوغلو همچنین اعلام کرد که این یک شاخص مشخص در خصوص افزایش حمایت‌ها از این ائتلاف تازه و همچنین انزوای دولت اسد محسوب می‌شود.

وی همچنین با اعضای این ائتلاف تازه در حاشیه نشست بین‌المللی دوستان سوریه که روز چهارشنبه در مراکش برگزار شد، دیدار کرد.

یکی از مقام‌های ارشد این ائتلاف به داوود اوغلو گفت: ما مدیون ترکیه هستیم. ما از زمانی که ترکیه بر سر میز مذاکرات نشست احساس امنیت می‌کنیم. می‌دانیم که مقام‌های ترکیه به هیچ کس اجازه نمیدهند تا علیه منافع مردم سوریه اقدام کند.

داوود اوغلو نیز اعلام کرد: به هیچ کس مدیون نباشید و اجازه ندهید که کسی در مورد شما چنین احساسی داشته باشد، شما صاحبان واقعی این اقدام میباشید. بنابراین به کسی مدیون نباشید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.