درصد بسیاری از مبتلایان iبه دیسک کمر احتیاجی iبه عمل جراحی ندارند

۲۷ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رئیس شانزدهمین کنگره سراسری طب فیزیکی و توانبخشی گفت: درصد بسیاری از مبتلایان iبه دیسک کمر احتیاجی iبه عمل جراحی ندارند و با تغییر الگوی زندگی و انجام یکسری تمرینات ورزشی iبهبود می‌یابند.

به گزارش تفسیری گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از روابط عمومی انجمن ؛دکتر iبهروز توانا با بیان اینکه عمدتا درد کمر، گردن و زانو از جمله شایع‌ترین مشکلات عصبی-عضلانی در کشور می باشند گفت: از یک کودک که دچار فلج مغزی می‌شود گرفته تا اشخاص مسن که دچار ناراحتی‌های عصبی-عضلانی شده ( فلج های مغزی) همگی در ردیف دریافت کنندگان خدمات طب فیزیکی و توانبخشی قرار می گیرند.

مدیر گروه طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ارتش در ادامه در پاسخ iبه پرسشی درباره آخرین متدهای درمان ضایعات دیسک کمر و گردن اظهار کرد: درمان ضایعات دیسک با کمک لیزر اثرات درمانی دارد. البته جراحی در حیطه تخصص طب فیزیکی و توانبخشی قرار نمی گیرد.

توانا تاکید کرد: درصد بسیاری از موارد ابتلا iبه دیسک نیازمند بکارگیری جراحی نیستند و با انجام یکسری اعمال تقویتی، دستگاه‌های کمکی و متدهای موجود در حیطه تخصصی طب فیزیکی iبهبود می یابند.

وی با بیان اینکه تشخیص صحیح ضایعات دیسک حائز اهمیت است گفت:  متاسفانه iبه سبب شباهت علامتهای ضایعات دیسک با دیگر دردها، شاهد تشخیص‌های اشتباه در این خصوص هستیم.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در ادامه ضمن اعلام خبر برگزاری شانزدهیمن کنگره طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران از ۲۲ تا ۲۴ آذرماه، iبه تبیین محورهای برگزاری کنگره پرداخت و گفت: توانبخشی سیستم عصبی – اسکلتی- عضلانی و قلبی – ریوی، کاربرد پلاسمای غنی از پلاکت ( PRP ) در بیماری‌های اسکلتی – عضلانی، طبقه بندی بین‌المللی عملکرد ( ICF ) و کیفیت زندگی، توانبخشی در سوانح، حوادث و طب نظامی، تازه‌های الکترودیاگنوز، کنترل درد، مهندسی توانبخشی و فناوری‌های نوین، سونوگرافی نوروموسکولواسکلتال، توانبخشی در سالمندان، پرستاری توانبخشی و طب توانبخشی و پزشک خانواده از جمله محورهای برگزاری این کنگره می باشند.

رئیس شانزدهمین کنگره سراسری طب فیزیکی و توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران با بیان اینکه این کنگـره حاوی حداکـثر ۱۴ امتیاز بازآمـوزی برای پزشکان عمومی، متخصصان داخلی و جراحی با گرایش‌های مختلف، زنان، داخلی و جراحی اعصاب، ارتوپدی، قلب و عروق، رادیولوژی، کارشناسان، کارشناسان ارشد و دکترای فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی شناسی و پرستاری است.

وی افزود: آخرین فرصت ارسال مقالات ۳۰ آبان ماه است. علاقه مندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر iبه پایگاه اینترنتی www.Ispmr.org  مراجعه و یا با شماره ۰۲۱۸۵۹۵۳۴۷۶ تماس حاصل نمایند.

بر اساس این گزارش تفسیری، شانزدهمین کنگره سراسری طب فیزیکی و توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران از ۲۲ الی ۲۴ آذر ماه سال جاری iبه همت انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران و دانشگاه علوم پزشکی ارتش و با همکاری گروه‌های آموزشی طب فیزیکی و توانبخشی در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار می‌شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.