در رویکرد توانمندسازی، دریافت مستمری مفهوم ندارد/ کسب مقام نخست اشتغال زایی در سال ۹۰ توسط این نهاد

سرپرست کمیته امدادامام خمینی(ره):

حسین انواری گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) با توجه به اقدامات سال گذشته توانست در بین دستگاه‌های اجرایی کشور مقام نخست را در زمینه اشتغال کسب کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، حسین انواری، سرپرست این نهاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ارتباط با افزایش مستمری مددجویان هیچ ابلاغی صورت نگرفته است، عنوان کرد: بودجه امداد در مجموع ۱۹درصد افزایش داشته است؛ به دنبال آن هستیم تا بتوانیم خانواده‌های تحت پوشش را از طریق استعدادسنجی توانمند کرده و به مرحله خودکفایی برسانیم که بر این اساس دریافت مستمری پس از خودکفایی معنی و مفهوم ندارد؛ چراکه مددجویان می‌توانند با تولید محصولاتشان روی پای خود بایستد و امرار معاش کند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) به اهدای لوح تقدیر کمیته امداد به‌عنوان نهاد برتر در ایجاد مشاغل خانگی در جلسه شورای عالی اشتغال اشاره کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) با توجه به اقدامات سال گذشته توانست در بین دستگاه‌های اجرایی کشور مقام نخست را در زمینه اشتغال کسب کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به امداد اختصاص داده شد، افزود: ۷۵۰میلیارد از این مبلغ برای اشتغال خانگی و ۷۵۰میلیارد مابقی برای خود اشتغالی بوده است.

وی به فرآیند ایجاد مشاغل خانگی برای مددجویان اشاره کرد و یادآورشد: ایجاد مشاغل خانگی از سوی این نهاد تنها منحصر به ارائه اعتبارات نبوده است؛ بلکه ایجاد خودباوری و آمادگی افراد برای کار، مهارت آموزی و اشتغال از جمله مواردی است که در این فرآیند صورت می‌گیرد.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در سال گذشته کمیته امداد در بخش مشاغل خانگی و خود اشتغالی بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است، اظهارداشت: امسال نیزایجاد ۵۰۰هزار فرصت شغلی در دستور کار این نهاد قرار دارد و این در حالی است که اعتبارات آن پرداخت شود؛ همچنین بر اساس قانون بودجه امسال ۲۰ درصد از منابع قرض الحسنه بانک‌ها به امر اشتغال‌های کوچک توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) باید اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: ازهفته آینده با استان‌ها رایزنی خواهیم کرد و با مشخص شدن سهمیه استانی وارد تفاهم نامه با بانک‌های عامل خواهیم شد.

وی عنوان کرد: چنانچه امسال بتوانیم از ۲۰۰میلیارد تومان منابع قرض الحسنه بانک‌ها بهره مند شویم، یک رکورد بسیار خوب و جدیدی است که می‌تواند در خانواده‌های دو دهک پایین جامعه موثر باشد و اکنون در حال وصول مطالبات سال گذشتته هستیم.

حسین انواری با بیان اینکه کمیته امداد با بانک‌ها به منظور بهره مندی از منابع قرض الحسنه هیچ مشکلی نداشته است، خاطر نشان کرد: از مجموع یک هزار و ۵۰۰میلیارد که در سال گذشته تخصیص داده شده بود یک هزار و ۳۰۰میلیارد آن را توانستیم دریافت کنیم.

حسین انواری یادآورشد: افرادی که به مرحله خودکفایی می‌رسند، به‌عنوان همکاران جدید امداد تشکیل پرونده می‌دهند و کارت افتخار و همت دریافت می‌کنند و نحوه تعامل آنها با امداد تغییر شکل پیدا می‌کند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.