دولت تونس خواستار نجات اقتصاد این کشور شد

تهران/ واحد مرکزی خبر/ اقتصادی /۰۲/۰۷
حمادی الجبالی نخست وزیر تونس پنجشنبه اعلام کرد اقتصاد این کشور وارد مرحله تجدید حیات شده است و به نجات یافتن از دوره رکودی که پس از انقلاب ژانویه دو هزار و یازده در آن فرو رفته است، نیاز دارد.
جبالی که به مجلس ملی موسسان برنامه اقتصادی و اجتماعی خود را با متمم بودجه ارائه می کرد گفت:« اقتصاد وارد مرحله تجدید حیات شده است . ما نیاز داریم همگی تلاش های خود را افزایش دهیم زیرا اقتصاد نیاز دارد نجات یابد.»
جبالی خطاب به نمایندگان اکثریت و مخالفان که در چارچوب جلسه عمومی گردهم آمده بودند گفت:« همه ما باید مسئولیت خود را بشناسیم و باهم برای بهبود اوضاع کار کنیم.»
برنامه دولت برای سال مالی دو هزار و دوازده ، که اوایل آوریل به تایید شورای وزیران رسید ، قرار است در مجلس موسسان مورد گفتگو قرار گیرد و به رای گذاشته شود.

او رشد سه ونیم درصدی را در سال دو هزار و دوازده در برابر منهای یک و هشت دهم درصد سال دو هزار و دوازده پیش بینی می کند و ایجاد صد هزار فرصت شغلی را که حدود یک سوم آن در بخش عمومی است پیش بینی می کند.
براساس آمارهای رسمی در تونس ، میزان بیکاری حدود نوزده درصد در برابر چهارده درصد در سال دو هزار و ده است و یک چهار جمعیت تونس زیر خط فقر زندگی می کنند.
قیام مردمی دسامبر دو هزار وده / ژانویه دو هزار و یازده که به سقوط زین العابدین بن علی رئیس جمهوری سابق این کشور منجرشد از مناطق فقیرنشین آغاز شد و سپس به بقیه نقاط گسترش یافت.
جبالی گفت:« اولویت ما توسعه مناطق فقیر نشین و ایجاد فرصت های شغلی است.»
وی کاهش قیمت مصرف کننده را تا ماه ژوئیه که مصادف با ماه مبارک رمضان است پیش بینی کرد.
جبالی گفت:« قیمت ها هیچ وقت در چنین سطحی نبوده است.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از تونس ، وی به ایجاد انگیزه برای بازرگانان تونسی و خارجی برای مشارکت در رونق بخشیدن به رشد اقتصادی و کاهش بیکاری ، امید بسته است.
دولت تونس به رونق گردشگری که پس از انقلاب به شدت آسیب دیده ، امید بسته است.
جبالی فسادی را که در همه بخش های کشور ریشه دوانده است محکوم کرد.
وی گفت:« فساد همچنان مانعی در برابر اقدامات این دولت و همچنین دولت بعدی خواهد بود.»
۱۲۹/۱۰۲

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.