دومینو ریزش قیمتها به مسکن رسید

۰۴ تیرماه ۱۳،

به گزارش نوساز، محمد حسن نژاد درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: باید توجه داشته باشیم بعضی از کسانیکه در بازار ارز و سکه سرمایه گذاری کرده اند بسیار مایل به سرمایه گذاری در بخش تولید نیستند.

نماینده مردم مرند وجلفا در مجلس شورای اسلامی ‌گفت :برای هدایت نقدینگی موجود در بازار ارز وطلا به سمت بازار سرمایه باید از سیستمی استفاده کنیم که سرمایه گذاری در این بخش جذاب شود.

وی افزود: بطور مثال صندوق های سرمایه گذاری طراحی شود که به سرمایه گذاران اعلام کند ریسک سرمایه گذاری در این بخش کم است و در نتیجه آنها به سرمایه گذاری در بازار سرمایه تشویق شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم اظهار داشت:از علل گرانی ارز تبدیل تقاضای آتی به آنی بوده و در شرایط فعلی معکوس آن جواب خواهد داد یعنی باید عرضه آتی به عرضه آنی تبدیل شود.

حسن نژاد ادامه داد: در شهریور سال قبل قیمت واقعی دلار ۱۹۰۰ تومان بود اما در حال حاضر با توجه به تورم قیمت حدودا باید بین ۲۰۰۰ الی ۲۵۰۰ تومان باشد.

حسن نژاد گفت: با توجه به شرایط موجود دلارهایی که درخانه پس انداز شده اند به بازار عرضه می شوند واین موضوع نیز سبب کاهش قیمت ارز خواهد شد.

حسن نژاد گفت: در شرایطی که در هفته ها اخیر دلارها از گاوصندق ها به سبب آرامش سیاسی مردم به بازار عرضه شده می توان عامل اصلی کاهش قیمت در این بازار باشد و این کاهش قیمت به بازار مسکن نیز رسیده و درآینده شاهد روندنزولی قیمتها در این بازار نیز خواهیم بود.

این عضو کمیسیون اقتصادی اظهار داشت:برای اینکه هزینه اجاره مسکن خانوارها یک چهارم درآمدشان شود یا باید دستمزدها را افزایش دهیم یا قیمت مسکن را کاهش دهیم.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.