دیدار سفیر افغانستان در تهران با رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان

۲۷م اسفند ،

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان صبح امروز با غلامرضا اسداللهی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

اسداللهی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه دیدرینه روابط تاریخی و فرهنگی میان دو ملت گفت: اشتراکات فراوان تاریخی، فرهنگی و زبانی میان دو ملت بستر مناسبی برای رشد و توسعه مراوادات فیمابین فراهم کرده است.

وی افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران بر تحکیم و تعمیق مناسبات در عرصه‌های مختلف سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی میان ایران و افغانستان تاکید ویژه دارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در ادامه با تاکید بر اهتمام ویژه جمهوری اسلامی ایران در کمک به بازسازی افغانستان تصریح کرد:‌ درد و رنج مردم افغانستان درد و رنج مردم ایران نیز است و آمادگی کامل داریم در عرصه‌های مختلف عمرانی، بهداشتی، آموزشی و خدمات فنی و مهندسی به توسعه و پیشرفت مردم افغانستان کمک نماییم.

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی حضور نیروهای خارجی در افغانستان را از مشکلات منطقه دانست و افزود: ادامه حضور نیروهای بیگانه به هر سببی نمی‌تواند به ثبات و آرامش در افغانستان کمک نماید و مشکلاته منطقه تنها از طریق هماهنگی و همکاری کشورهای منطقه حل خواهد شد.

در ادامه این دیدار سفیر افغانستان در تهران مردم در کشور افغانستان و ایران را برادر یکدیگر خواند و گفت: مردم افغانستان نگاه ویژه‌ای به ملت و دولت ایران دارند و همواره به دنبال توسعه ارتباطات همه جانبه با کشور ایران می‌باشند.

وی وجود ظرفیت‌های فراوان در بخش‌های اقتصادی و معادن را فرصت مناسبی برای توسعه مراودات اقتصادی و تجاری فیما بین دانست و خاطر نشان کرد:‌توسعه ارتباطات ریلی و جاده‌ای می تواند به گسترش روابط تجاری بخشهای دولتی و خصوصی افغانستان و ایران کمک کند.

همچنین در این دیدار حسینی و نگهبان سلامی، نمایندگان مردم نوابل و خواف و رشتخوار رد مجلس شورای اسلامی و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان نیز بر افزایش مراودات حسنه میان دو کشور تاکید کردند و اهمیت همکاری دو کشور در فعال کردن بازارچه‌های مرزی و حل مشکل آب کشاورزان منطقه را یاد آور شدند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.