رئیس خانه صنعت و معدن: امروز بانک‌ها همراهی لازم را با صنعتگران ندارند

رئیس خانه صنعت و معدن کشور بیان اینکه سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و ارزش پول ملی هر روز در حال کاهش است، گفت: امروز بانک‌ها همراهی لازم را با صنعتگران ندارند، سودهای بانکی گاهی به ۳۰ درصد می‌رسد و بسیاری از صنعتگران در حال ورشکستگی هستند، این قشر نیازمند حمایت دولت هستند.

رئیس خانه صنعت و معدن: امروز بانک‌ها همراهی لازم را با صنعتگران ندارند

به گزارش ممتاز نیوز، عبدالوهاب سهل‌آبادی ششم اردیبهشت‌ماه در آئین تکریم صنعتگران و معدن‌کاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش صنعتگران در توسعه کشور، اظهار کرد: در برهه‌های مختلف این قشر نیاز کشور را با تولیدات خود تامین کردند، در دوران کرونا تولیدکنندگان با تولید ماسک و موادضدعفونی علاوه بر تامین نیاز کشور، در بحث صادرات این محصولات نیز ورود پیدا کردند.

رئیس خانه صنعت و معدن کشور افزود: امروز صنعتگران و معدن‌کاران خود در راستای حل مشکلات گام بر می‌دارند، بسیاری از ماشین‌آلات مورد نیاز کارخانجات در کشور تولید می‌شود، نمایندگان مجلس باید حرف و دغدغه‌های این قشر را به گوش مسئولان کلان برسانند.

وی با بیان اینکه حذف معافیت‌های مالیاتی در ورود ماشین‌آلات به صنعتگران ضربه می‌زند، خاطرنشان کرد: هزینه‌های دولت بالا است، صنعتگران نیز همراهی خوبی با دولت داشتند، اما نباید فقط صنعتگران تحت فشار قرار بگیرند.

سهل‌آبادی بیان کرد: افزایش حقوق کارگران بدون در نظر گرفتن مسائل کارشناسی موجب تورم می‌شود، دولت باید به فکر کارفرمایان باشد، نتایج تورمی این تصمیم در جامعه مشهود است.

رئیس خانه صنعت و معدن کشور با بیان اینکه سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و ارزش پول ملی هر روز در حال کاهش است، یادآور شد: امروز بانک‌ها همراهی لازم را با صنعتگران ندارند، سودهای بانکی گاهی به ۳۰ درصد می‌رسد و بسیاری از صنعتگران در حال ورشکستگی هستند، این قشر نیازمند حمایت دولت هستند.

وی تاکید کرد: برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی جدید و ایجاد اشتغال پایدار باید بانک‌ها با سرمایه‌گذاران همکاری کنند، وظیفه خانه صنعت حمایت از صنعتگران و کارگران است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.