راهی که تراکتورسازی تا آسیا طی کرد

این تیم در راه رسیدن به این عنوان باارزش، مشقات زیادی را متحمل شد و پس از ۴۲ سال از تاریخ تاسیس باشگاه به این مهم دست یافت و نام اعضای این تیم برای همیشه در تاریخ این باشگاه و ورزش آذربایجان ماندگار شد.

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز به دنبال حذف از اولین دوره لیگ برتر در رقابت های لیگ یک حضور یافت و به مدت هفت سال در این سطح از رقابت های فوتبال کشور به رقابت با حریفان پرداخت.

با روی کارآمدن ناصر شفق به عنوان مدیرعامل و فراز کمالوند به عنوان سرمربی، این تیم در هفتمین سال حضور خود در لیگ آزادگان موفق شد جواز حضور در رقابت های لیگ برتر را پس از هفت سال دوری از آن کسب کند و آرزوی دیرینه هوادارانش را جامه عمل بپوشاند.

حضور تراکتورسازی در نهمین دوره رقابت های لیگ برتر با توجه به هواداران پرشور این تیم، جان تازه ای به فوتبال ایران بخشید و فوتبال ایران را که تماشاگر با آن قهر کرده بود دوباره آشتی داد و حتی تیم های بی طرفداری که فاقد تماشاگر در بازی های خانگی بودند به دلیل حضور تراکتورسازی طرفدارانی پیدا کردند.

مدیرعامل وقت این تیم به دنبال حضور در نهمین دوره لیگ برتر، برنامه های باشگاه را ترسیم کرد و ارایه داد و حفظ تیم در لیگ برتر در سال اول حضور، قرار گرفتن دربین سه تیم برتر در دومین سال حضور و کسب سهمیه آسیایی در سومین سال حضور را به عنوان برنامه ها و اهداف اصلی سه ساله باشگاه ارایه داد.

تراکتورسازان در اولین سال حضور خود در لیگ برتر با ارایه بازی های جذاب و گرفتن نتایج درخشان ، توجه همگان را به سوی خود معطوف کرد و این تیم رفته رفته به عنوان یکی از تیم های مدعی لیگ مطرح شد.

این تیم در نهمین دوره لیگ برتر با کسب ۴۷ امتیاز در رتبه هفتم جدول قرار گرفت و در واقع هدف باشگاه در اولین سال حضور این تیم در لیگ برتر تحقق یافت.

در دوره دهم که همراه با تغییر مدیرعامل باشگاه و انتقال باشگاه به خارج از کارخانه تراکتورسازی بود محمد حسین جعفری جایگزین شفق شد اما با همان کادر فنی فصل پیش به کار خود ادامه داد و در پایان فصل و با اینکه کادر فنی قول کسب سهمیه آسیایی به هواداران داد اما با ۵۷ امتیاز و دو پله صعود نسبت به فصل نهم در رتبه پنجم قرار گرفت و نتوانست به این مهم دست یابد.

در فصل اخیر که همزمان با تغییرات گسترده در کادر فنی و بازیکنان تیم تراکتورسازی همراه بود امیر قلعه نویی با کادر فنی کاملا جدید در خدمت تیم قرار گرفت و بازیکنان بزرگی به خدمت این تیم درآمدند.

قلعه نویی از همان ساعات اولیه حضورش در تیم هرچند هیچ قولی مبنی بر کسب سهمیه آسیایی نداد اما انتظار تمامی هواداران و مردم از وی و همکارانش تحقق این هدف و رسیدن تیم به آسیا بود.

تراکتورسازان در پایان نیم فصل اول این دوره از لیگ تنها با کسب ۲۹ امتیاز از ۱۷ بازی در رتبه چهارم قرار گرفتند اما کادر فنی مجرب این تیم با جذب چند بازیکن در نیم فصل و تقویت تیم در چند پست موفق به کسب ۳۷ امتیاز در نیم فصل دوم شد و با ۶۶ امتیاز عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد و مسافر لیگ قهرمانان آسیا شد.

آنچه که در این میان مهم به نظر می رسد حضور تراکتورسازی در آسیا، هم وظیفه مسوولین استان و هم کادر فنی این تیم را بسیار خطیر کرده و از هم اکنون باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.

مسوولان استانی باید با تعیین بودجه ای مناسب برای این تیم که در سه جبهه آسیا، لیگ برتر و جام حذفی به نبرد با حریفان خواهد پرداخت زمینه حضور قدرتمندانه تیم در این سه رقابت را فراهم کنند.

کادر فنی نیز به نوبه خود باید با حفظ بازیکنان موفق فصل اخیر و جذب چند بازیکن مطرح و سرشناس خود را برای رقابت های فصل بعد و حضور در آسیا آماده تر کند.

۵۸۷/۷۲۳۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۶۸۰۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.