راه حل مقابله با موسیقی‌های زیرزمینی حمایت از موسیقی فاخر است

۲۵خردادماه،

مدیر پیشین دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: راه حل مقابله با رشد پدیده موسیقی مصرفی و زیرزمین ندادن مجوز نیست، بلکه تنها راهی که می‌توان با آن به نتیجه مطلوب رسید، حمایت از موسیقی فاخر و ارزشی است.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، سید محمد میرزمانی آهنگساز و مدیر پیشین دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، دربارهٔ رشد موسیقی‌های مصرفی و زیرزمینی در کشور گفت: این نوع موسیقی‌ها در همه جای دنیا وجود دارد و راه حل مقابله با آن هم ندادن مجوز نیست بلکه تنها راهی که می‌توان با آن به نتیجه مطلوب رسید، حمایت از موسیقی فاخر و ارزشی است.

میرزمانی ادامه داد: ارگ یک بستان را فرض کنید که در آن درختان شاداب و تنومندی وجود دارد، گیاهان هرز اصلا نمی‌توانند خودنمایی کنند؛ در همین بستان نمی‌توان منکر وجود گیاهان هرز شد اما با تقویت درختان و گلهلای پرثمر و شاداب آن‌ها به چشم نخواهند آمد. به اعتقاد من اوضاع موسیقی اینچنین است، اگر موسیقی فاخر و ارزشی کشورمان رشد کند و از طرف مسئولان مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرد موسیقی‌های مصرفی و زیرزمینی قدرت ظهور و بروز پیدا نخواهند کرد.

به گفته این آهنگساز اگر موسیقی هویت‌بخش و فاخر ایرانی به خوبی معرفی و ارائه شود موسیقی زیرزمینی و مصرفی نمی‌تواند در جامعه ما جولان دهد. میرزمانی در ادامه تاکید کرد: موسیقی فاخر ایرانی هم از نظر حجم تولیدات و هم به لحاظ کیفی رشد قابل قبولی پیدا کند تا مانعی برای رشد موسیقی‌های مبتذل و مصرفی شود.

این آهنگساز با بیان اینکه موضوعات و ترانه‌های موسیقی‌های مصرفی و مبتذل جذابیتی ندارد، افزود:: این موسیقی‌ در قالب فرهنگ ما قابلیت ماندگاری ندارد، اکثر این آثار دچار روزمرگی می باشند و به سرعت فراموش می‌شوند. اما موسیقی ارزشی و مذهبی و فاخر ما که دارای هویت و اعتبار فرهنگی است ماندگار می‌شود؛ همانطور که تا کنون آثار بسیاری مانند «شبانگاهان» آقای مختاباد که جزو آثار فاخر موسیقی ما است ماندگار و خاطره‌انگیز شده است.

مدیر پیشین دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اظهار کرد: بنابراین راه حل مقابله با موسیقی مصرفی و زیرزمینی عدم صدور مجوز نیست، زیرا اگر به آن‌ها مجوز هم داده نشود از طریق دیگر منتشر می‌شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.