تعطیلی ارکسترها به ضرر موسیقی کلاسیک است

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

مهرداد تیموری در گفت و گو با هنرآنلاین/

مهرداد تیموری معتقد است، موسیقی کلاسیک یک موسیقی فاخر و متفکر است و باید از سوی مسئولین حمایت شود زیرا این موسیقی در کشور ما فقط مختص قشر دانشگاهی است و وظیفه ما این است که آن را گسترش دهیم.

مهرداد تیموری، رهبر گروه کوبه‌ای موسیقی نو و دبیر اجرایی جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی ممتاز نیوز دربارهٔ اهداف این جشنواره گفت: به طور کلی هدف اصلی جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر این است که آهنگسازان و نوازندگان جوان بتوانند توانایی خود را نشان دهند و آثار خود را در زمینه موسیقی جدی ارائه دهند، همچنین در کنار برگزاری کنسرت های تجاری مخاطبان با موسیقی کلاسیک که یک موسیقی متفکر است آشنا شوند.

رهبر گروه کوبه‌ای موسیقی نو در ادامه خاطرنشان کرد: موسیقی کلاسیک یا موسیقی فاخر و متفکر نیازمند حمایت مسئولین است زیرا این موسیقی در کشور ما فقط مختص قشر دانشگاهی است در حالی که تمامی مردم باید با این نوع موسیقی آشنا شوند و وظیفه ما این است که آن را گسترش دهیم.

تیموری افزود: موسیقی کلاسیک از دوره باروک تا دوران معاصر شامل بتهوون، موتزارت، باخ و… است و بهتر است شرایطی مهیا شود تا این نوع موسیقی در میان هر قشری فراگیر شود.

دبیر اجرایی جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر در پاسخ به این پرسش که موسیقی کلاسیک در چه وضعیتی قرار دارد، گفت: همان طور که قبلا اشاره کردم مشکل اصلی این است که از موسیقی کلاسیک حمایت نمی‌شود در حالی که باید فرهنگ‌سازی شود تا مخاطبان موسیقی خوب هم گوش کنند،به نظر من موسیقی معاصر یک تفکر به همراه دارد که همه باید با این تفکر آشنا شوند. همچنین مردم باید سطح سلیقه خود را به کمک این نوع موسیقی بالا ببرند.

مهرداد تیموری تاکید کرد: مخاطبان باید به موسیقی کلاسیک هم عادت کنند زیرا این نوع موسیقی سبب می‌شود بیشتر تفکر کنیم و جدی‌تر به موسیقی بپردازیم، در نتیجه موسیقی کلاسیک باید در سطح جامعه در جریان باشد.

رهبر گروه کوبه‌ای موسیقی نو بیان کرد: متاسفانه هر روز شاهد تعطیلی ارکسترهای بزرگ هستیم و این موضوع سقوط موسیقی کلاسیک را به همراه خواهد داشت در نتیجه مسئولین و متولیان فرهنگی باید از نظر مادی و معنوی از این نوع موسیقی و ارکسترها حمایت کنند؛ زیرا اگر تعطیلی ارکسترها ادامه‌دار باشد به ضرر موسیقی کلاسیک است.

دبیر اجرایی جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر در ادامه گفت: گسترش موسیقی کلاسیک نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و سیاست یکپارچه است و باید به صورت مداوم و پیوسته در جهت رشد این نوع موسیقی تلاش کنیم.

تیموری در ادامه با اشاره به اینکه گرایش جوانان به موسیقی کلاسیک بیشتر شده است، افزود: به نظر من جامعه به همه ژانرهای موسیقی نیاز دارد و باید کاری کنیم تا جوانان از موسیقی کلاسیک لذت ببرند؛ زیرا این نوع موسیقی اهداف بزرگی دارد که جوانان به کمک آن می‌توانند به جایگاه بالاتری برسند، همچنین حرکت موسیقی کلاسیک کند است و من پیشنهاد می‌کنم برای پیشروی این نوع موسیقی از حضور متخصصان دراین زمینه بهره‌مند شویم.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.