رحیمی بر مقاوم‌سازی خانه‌ها دراستان آذربایجان شرقی تاکید کرد

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، محمدرضا رحیمی شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه ویژه رسیدگی به مناطق زلزله زده در استانداری آذربایجان شرقی افزود: هیات دولت از اولین لحظه وقوع زلزله در این استان، حضور فعالی داشته و ارتباط تنگاتنگی میان مقامات برای کمک به مناطق زلزله زده وجود داشته است.

وی گفت: دولت در بخشنامه ای به همه دستگاه ها به مسوولان تاکید کرد، کمک های خود را به استاندار آذربایجان شرقی اعلام و پشتیبانی لازم را برای نجات زلزله زدگان داشته باشند.

رحیمی ادامه داد: نحوه کمک رسانی و حمایت از زلزله زدگان مهم ترین دستور کار جلسه این هفته هیات دولت بود.

معاون اول رییس جمهوری افزود: در جلسه هیات دولت تصمیم گرفته شد ،کارگروهی ویژه رسیدگی به مناطق زلزله زده با تمام اختیارات دولت تشکیل تا در آن جلسه در باره مسایل و مشکلات تصمیم گیری شود.

وی با یادآوری تقسیم شدن سه گروه از اعضای کارگروه ویژه رسیدگی به مناطق زلزله زده برای بازدید از این مناطق گفت: گروه نخست با مسوولیت محمدرضا میرتاج الدینی معاون رییس جمهوری به شهر زلزله زده ‘ورزقان’ ، گروه دوم با مسوولیت بهروز مرادی معاون توسعه وبرنامه ریزی رییس جمهوری به شهرستان ‘هریس’ و گروه سوم با مسوولیت بنده به شهرستان اهر اعزام و از نزدیک خسارت ها را مشاهده و با مردم منطقه گفت و گو شد.

رحیمی با بیان اینکه مردم رضایت‌مندی فراوانی از نحوه کمک رسانی در روستاها داشتند، افزود: لازم است از استاندار و مسوولان استان آذربایجان شرقی و همچنین جمعیت هلال احمر کشور به واسطه اقدام به موقع خود در کمک رسانی به حادثه دیدگان زلزله تشکر ویژه کنم.

وی افزود: آسیب دیدگان توقع و خواسته هایی دارند که توقعی به جاست زیرا هم از نظر جسمی و هم مالی و روحی صدمه دیده اند.

معاون اول رییس جمهوری یادآورشد: در بازدیدهای امروز خواسته های مردم ابتدایی و حداقلی بودکه باید تلاش کنیم هرچه زودتر مسایل و مشکلات آنها برطرف شود.

سیام**۷۳۷۸**۲۰۲۳** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۵۰۲۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.