رسانه‌های صهیونیستی از آزادی قریب الوقوع جاسوس رژیم صهیونیستی در مصر خبردادند

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۲/۰۳
رسانه های صهیونیستی امروز یکشنبه اعلام کردند یک شهروند بدوی فلسطین اشغالی که به اتهام جاسوسی در مصر دوازده سال است در زندان به سر می برد، این هفته آزاد خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از بیت المقدس، روزنامه معاریو که به زبان عبری منتشر می شود نوشت یک مسئول بلندپایه اسرائیلی روز پنجشنبه گذشته به منظور توافق نهایی درباره جزئیات مبادله اسیران به قاهره سفر کرد. بر اساس این توافق،‌ پنجاه شهروند مصری که در اسرائیل زندانی هستند در برابر آزادی عوده الترابین که از بدوی های جنوب اسرائیل است آزاد خواهند شد.
در حالی که هیچ بیانیه رسمی درباره قریب الوقوع بودن این مبادله منتشر نشده است سیلوان شالوم معاون نخست وزیر اسرائیل امروز یکشنبه به خبرنگاران گفت مدت حبس الترابین طولانی شده است و او باید به سرزمینش بازگردد. به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، الترابین در سال ۲۰۰۰ در سن نوزده سالگی به علت عبور غیرقانونی به شبه جزیره سینا به اسارت یک واحد گشتی ارتش مصر درآمد و دادگاه نظامی او را به بیست و پنج سال حبس محکوم کرد.
تلاش ها برای آزاد کردن الترابین در چارچوب مبادله ای جنجالی که امکان آزادی ایلان گرابیل دانشجوی حقوق را در ماه اکتبر فراهم کرد با شکست مواجه شد. گرابیل (۲۷ ساله) که تابعیت دوگانه آمریکایی و اسرائیلی دارد پنج ماه را به اتهام جاسوسی در زندانهای مصر گذراند و در مقابل آزادی بیست و پنج مصری که در اسرائیل زندانی بودند آزاد شد. اکثر مصری هایی که در اسرائیل زندانی هستند مرتکب جرائمی مانند قاچاق مواد مخدر،‌ همراه داشتن سلاح و ورود غیرقانونی به اسرائیل شده اند ولی هیچ کدام مرتکب جرائم امنیتی نشده اند. مسئولان بلندپایه دولت آمریکا برای آزادی گرابیل اعمال فشار کردند تا حدی که تهدید کردند روابط دیپلماتیک و نظامی با مصر را قطع می کنند.
یک کارشناس رسانه مدعی شد تصمیم زندانیان مصری برای پیوستن به اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی در اسرائیل که در اعتراض به بازداشت بدون اتهام و بدون محاکمه آنان آغاز شده است، موجب شد اسرائیل با شروط مصر برای آزادی الترابین موافقت کند.
به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، بر اساس گزارش های تایید نشده، مقامات مصری به خویشاوندان زندانیان مصری وعده داده اند که مبادله زندانیان روز چهارشنبه همزمان با جشن آزادسازی سینا صورت خواهد گرفت. اعضای خانواده الترابین نیز که بر بی گناه بودن او اصرار دارند ابراز امیدواری کردند وی به زودی به محل زندگی خود بازگردد.
۱۴۶/۱۰۴

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.