روابط عمومی ها در تبیین فرهنگ صادراتی نقش دارند

در نشست شورای سیاستگذاری هشتمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی بر اهمیت نقش روابط عمومی ها در فرهنگ سازی صادراتی تاکید شد.

به گزارش سرویس اقتصادیممتازنیوز، در نشست شورای سیاستگذاری هشتمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی که به میزبانی روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران و با حضور جمعی از مدیران کل روابط عمومی سازمان ها و دستگاه های دولتی و غیردولتی برگزار شد، دبیرخانه این سمپوزیوم با اهدای لوح تقدیر و تندیس از حمید صافدل معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در توسعه روابط اقتصادی و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران تقدیر کرد.

در آغاز این نشست، سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل سازمان توسعه تجارت ایران به ترسیم فضایی کلی از سازمان متبوع خود و نقش روابط عمومی در آن پرداخت.

حمید کارگر گفت: بر این باوریم که در شرایط کنونی کشور که بدخواهان نظام به دنبال تحمیل فشارهای گوناگون و خدشه وارد کردن به اعتماد افکار عمومی جامعه هستند، روابط عمومی ها همپای رسانه ها نقشی غیرقابل انکار در حفظ و تقویت باور و اعتماد عمومی دارند.

وی ادامه داد: روابط عمومی به ویژه در نهادی که در معرض افت و خیزهای اقتصادی و متاثر از چالشهای تجارت و بازار بوده و افکار عمومی نیز به برونداد آن حساس است، نقش و جایگاه ویژه ای دارد.

دبیر روز ملی صادرات همچنین گفت: برای تسهیل تجارت و فرهنگ سازی در مقوله صادرات نیازمند رسیدن به اجماع فکری و وحدت تدابیر از سوی روابط عمومی های نهادهای مرتبط هستیم.

کرمانشاهی معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران که مهمان ویژه این نشست بود نیز در سخنانی با اشاره به رشد صادرات غیرنفتی در سه دهه و نیز سالهای اخیر با وجود همه سختی ها، از لزوم توجه فعالان روابط عمومی به تزریق روح امید و نشاط به جامعه و اطلاع رسانی مناسب در این زمینه سخن گفت.

وی همچنین گفت: از دوران کنونی به دوران جنگ نرم در حوزه اقتصاد و تجارت یاد می شود و در چنین شرایطی پالایش و تصفیه اخبار مسموم و ناروا و نیز تولید و انتشار اخبار امیدبخش از ضرورتهای فعالیت رسانه ای و ارتباطی است.

کرمانشاهی با اشاره به آرزوی دیرین مقام معظم رهبری در رسیدن روزی که در چاه های نفت بسته شود گفت: از سوی دیگران شرایطی به کشور تحمیل می شود که امید می یابیم این آرزو را محقق کنیم و به ویژه در سالی که تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی هدف قرار گرفته است، نقش روابط عمومی ها در جهت دادن به افکار عمومی در این حوزه اهمیت فراوانی دارد.

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران تدوین سند ملی راهبرد صادرات و نیز سند مدیریت واردات را به عنوان اقدامی قابل تحسین برشمرد و افزود: معتقدیم که واردات باید در راستای حمایت از تولید مدیریت شود و ما تولیدی را هدف گرفته ایم که صادراتی باشد.

دبیرکل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی نیز گفت: روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران در محیط سیاسی و تجاری کشور یکی از بازیگران اصلی است.

هوشمند سفیدی بر دانش محوری و انتخاب آگاهانه در ارکان و فعالان نهاد روابط عمومی تاکید کرد و انتخاب مدیر کنونی روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران را به عنوان دانش آموخته این رشته انتخابی هوشمندانه دانست./عب

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.