روحانی را یک اصلاح‌طلب نمی‌دانم/ از آمدن هاشمی و خاتمی اطلاعی ندارم

۱۹اردیبهشت،

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اجماعی میان اسحاق جهانگیری، محمد شریعتمداری، محسن مهرعلی‌زاده و بنده در راستای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در مجموعه اصلاح‌طلبان شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران “محمدرضا عارف” در نشست خبری در ستاد انتخابات کشور با بیان این که خوشحال هستم که در حلول ماه رجب در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کنم، گفت: من با توجه به شرایطی که در کشور داریم وارد صحنه انتخابات ریاست جمهوری شده‌ام و امیدوارم بتوانم در این عرصه موفق باشم.

وی افزود: روند اجماع در مجموعه اصلاح‌طلبان به خوبی طی می‌شود و امیدواریم طی روزهای آینده نتیجه اجماع اصلاح‌طلبان اعلام شود.

عارف با بیان این که بنده فکر می‌کنم توانایی اداره کشور را دارم، اظهار داشت: اطلاعی از حضور آقای هاشمی و خاتمی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری ندارم اما موضع من در قبال آن‌ها موضع قبلی است که بارها اعلام کرده‌ام.

معاون اول دولت اصلاحات در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه آیا شما از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت خواهید شد؟ تصریح کرد: دلیلی برای رد صلاحیتم نمی‌بینم زیرا بنده فردی قانونمدار هستم و در این راستا مسیر خود را طی کرده‌ام.

عارف دربارهٔ برآورد رای خود در انتخابات پیش رو تصریح کرد: امیدوارم انتخابات پرشوری را داشته باشیم و بنده به میزان رای آوری خودم نیز خوش‌بین هستم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه برخی از چهره‌های اصلاح طلب نزدیک به خاتمی روند انتخابات در کشور را زیر سوال می‌برند؟ تصریح کرد: اعتقاد داریم اظهارنظر برخی از اشخاص خارج از کشور را نمی‌توان به دولت اصلاحات وصل کرد.

وی دربارهٔ میزان رشد کشور در سال ۹۱ گفت: رشدی که در کشور در طی این سال مطرح شده است بین صفر و منفی بوده است که جای تاسف دارد.

عارف اظهار داشت: درصدد هستیم تا بیشترین تلاشمان را برای جذب آرای خاموش در انتخابات پیش رو به کار ببندیم و امیدواریم همه جریانات سیاسی در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: مقوله پرونده هسته‌ای ایران یک پرونده سیاسی است که باید به زودی بسته شود و کشور ما باید در چارچوب منافع ملی در راستای این پرونده وارد عمل شود.

وی اظهار داشت: برنامه‌ای که برای کشور در پیش گرفته‌ام توسعه فراگیر است و اعتقاد دارم که سهم همه گروه‌ها در کشور باید مشخص شود.

عارف با اشاره به این که برای اتفاقات سال ۸۸ باید تحلیل دقیقی ارائه شود خاطر نشان کرد: مشکل دانشجویان ستاره دار را به طور حتم در دولت یازدهم حل خواهم کرد و مخالف جدی با تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها هستم.

وی افزود: فساد مالی از دیگر مقولاتی است که باید در دولت بعدی از بین برود و جامعه عاری از هرگونه باندبازی و قبیله گرایی باشد.

معاون اول دولت اصلاحات خاطر نشان کرد: دولت بنده دولت اصلاحات نیست بلکه من تیمی را متشکل از چهره‌های شایسته تشکیل خواهم داد وهیچ گونه نگاه جناحی نخواهم داشت.

عارف با اشاره به اینکه اجماعی میان اسحاق جهانگیری، محسن مهرعلیزاده،‌ محمد شریعتمداری و بنده در انتخابات ریاست جمهوری شکل گرفته است، اظهار داشت: با توجه به این که این اجماع تنها بین اصلاح طلبان مطرح است و آقای روحانی نیز بارها خود را به عنوان یک اصولگرا مطرح کرده‌اند بنده ایشان را اصلاح طلب نمی‌دانم.

عارف دربارهٔ برقراری رابطه مابین ایران و آمریکا تصریح کرد: حل مشکلات کشور را در گرو رابطه با آمریکا نمی‌بینم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.