روزهای سخت یک بازیگر زیر دستگاه دیالیز

مصطفی عبدالهی هنرمند و بازیگر با سابقه تئاتر و رادیو این روزها به دلیل شدت یافتن بیماری در بیمارستان شریعتی بستری است و به دلیل از کار افتادن کلیه ها باید دیالیز شود و البته در این شرایط دغدغه تأمین هزینه های میلیونی درمان خود را نیز داشته باشد.
سال های متمادی است که هنرمندان بیمار تئاتر در دوران درمان خود با مشکلات مالی متعددی مواجه می شوند زیرا تأمین هزینه های درمان بیماری های خاص بسیار سخت است. این در حالی است که برخی از هنرمندان با سابقه عرصه تئاتر در حداقل امکانات و حمایت چشم از جهان فروبستند. برخی از این هنرمندان این روزها در بستر بیماری هستند و برای تأمین هزینه های درمان با مشکلات فراوانی مواجه می شوند.
مصطفی عبدالهی از جمله بازیگران و هنرمندان با سابقه تئاتر و رادیو است که این روزها به دلیل شدت یافتن بیماری مغزاستخوان در بیمارستان شریعتی بستری است. شرایط و هزینه های درمان عبدالهی به قدری سخت است که همسر این هنرمند با سابقه خواستار حمایت جدی مدیران و مسئولان شده است.
همسر این هنرمند درباره شرایط عبدالهی و روند درمان وی گفت: بعد از پنج هفته شیمی درمانی عبدالهی دچار عفونت شدید ریه شد و به بیمارستان منتقل شد. طی درمان کلیه های وی از کار افتاد و تنها ۱۵ درصد فعال هستند و به همین خاطر او باید دیالیز شود.
وی درباره هزینه های درمان همسرش افزود: یک آمپول برای شیمی درمانی ۲ میلیون تومان هزینه دارد و یک آمپول دیگر را باید به قیمت ۶۰۰ هزار تومان بخریم. اکثر مواقع عبدالهی را باید در بیمارستان بستری کنیم و آزمایشات مختلف روی او انجام شود. به طور کلی هزینه های درمان وی ماهانه حدود سه و نیم میلیون تا چهار میلیون تومان است
همسر عبدالهی تصریح کرد: خیلی افسوس می خورم که چنین هنرمندی پشتوانه و پشتیبان ندارد. در بیمارستان شریعتی نیز رسیدگی خوبی به وی نمی شود و ما هم توان مالی بستری کردن در بیمارستان خصوصی را نداریم. انتظار داشتم مدیران و مسئولان از او حمایت کنند. در زمانی که عبدالهی می توانست کار کند آنقدر برای دادن مجوز اجرای نمایش اذیت می شد که نمی توانست به راحتی به کار خود بپردازد.
وی یادآور شد: مصطفی عبدالهی حقوق ماهانه ندارد و زمانی که به لحاظ جسمی نمی تواند در رادیو یا تئاتر کار کند درآمدی ندارد. همه مسئولین و مدیران شرایط او را می دانند. اگر عبدالهی بیمه صدا و سیما بود حداقل کمی از هزینه ها را می توانستیم از آن طریق تأمین کنیم.
مشخص نیست تا چه زمانی باید هنرمندان بیمار برای تأمین هزینه های درمان خود دغدغه داشته باشند و مدیران و مسئولان نیز بدون در نظر گرفتن راهکاری برای حل این مشکل تنها به دادن وعده بسنده کنند.
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.