روسیه و فلسطین همکاری های خود را توسعه می دهند

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش روز چهارشنبه وزارت خارجه روسیه، طرفین در این دیدار در خصوص اوضاع خاورمیانه و دورنمای از سرگیری روند مذاکرات فلسطین – اسراییل گفت و گو کردند.

بوگدانف و مصطفی همچنین در باره سازش جنبش های فتح و حماس که توافق در باره آن میان دو طرف به دست آمده است، تبادل نظر کردند.

دو طرف همچنین بر علاقمندی متقابل برای توسعه و ادامه گفت و گوهای سیاسی و گسترش همکاری های سودمند میان روسیه و فلسطین در عرصه های مختلف تاکید کردند.

روسیه از آرمانهای مردم فلسطین و مبارزات آن برای احقاق حقوق مسلم خود حمایت و پشتیبانی کامل می کند.

مقام‌های روس در راستای این سیاست کشور خود که بر ایفای نقش فعال در منطقه خاورمیانه استوار می باشد، بارها از تاسیس دولت مستقل فلسطین حمایت کرده و برای مساعدت جهت اجرای این روند اعلام آمادگی کرده‌اند.

‘سرگئی لاوروف’ وزیر امور خارجه روسیه اخیرا خواستار تشکیل دولت مستقل فلسطین شد.

وی با بیان این که مسکو در سال ۱۹۸۸ در دوران شوروی سابق حکومت فلسطین را به رسمیت شناخت و در سال ۱۹۹۰ سفارتخانه فلسطین در این کشور تاسیس شد، گفت: مسکو همچنان به فلسطین در مسیر حرکت به سوی استقلال در شرایط همزیستی مسالمت‌آمیز کمک خواهد کرد.

لاوروف خاطرنشان کرد: طرف روسی به اقدامات برای وحدت گروه‌های فلسطینی به عنوان یکی از عوامل مهم حل و فصل پایدار و صلح‌آمیز مسایل خاورمیانه ادامه خواهد داد.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۶۹۷۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.