روندهای کلیدی ترانزیت IP در سطح جهان

رشد فزاینده تولید و مصرف دیتا در پلتفرم‌های ثابت و سیار و به تبع آن رشد ترافیک بین‌الملل در طی سال‌های گذشته، به یکی از روندهای کلان دنیای ارتباطات بدل شده و مسیر حرکت بازیگران مختلف اکوسیستم خدمات مخابراتی را به سمت پاسخگویی به نیاز کاربران به برقراری ارتباطات دیتا تغییر داده است. در این راستا، بسیاری از سرمایه‌گذاران بین‌المللی، تمرکز بر ارتقاء سیستم‌های کنونی یا راه‌اندازی سیستم‌های جدید انتقال ترافیک زیردریایی را به صورت جدی دنبال می‌کنند. در نوشتار پیش رو سعی شده است تا تحلیلی از روند افزایش تقاضا و کاهش قیمت دریافت پهنای باند در مناطق مختلف جهان، پیش روی خوانندگان قرار گیرد.

به گزارش طیف شاید بتوان مشخصه اصلی زندگی در دنیای امروز را اتکای آن به تولید و مصرف دیتا دانست که حرکت بازیگران زنجیره تأمین به سوی هوشمندسازی تجهیزات، استفاده اپراتورها از فناوری‌های مبتنی بر IP در بخش‌های ثابت (مانند نسخه‌های مختلف ADSL و دسترسی فیبر) و همراه (مانند HSPA+ و LTE) و ارتقاء پلتفرم‌های ارائه خدمات OTT توسط بازیگران این حوزه را به همراه داشته است.
بازیگران حوزه انتقال پهنای باند بین‌الملل، بسته به وجود یا عدم وجود سیستم‌های ترانزیت IP در منطقه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند و همچنین میزان کنونی و پیش‌بینی رشد تقاضا، به خدمت گرفتن سیستم‌های جدید یا ارتقاء قابلیت‌های سیستم‌های موجود را در پیش می‌گیرند.
در بسیاری از مناطق که سیستم‌های زیردریایی از قبل در آنها راه‌اندازی شده است، ارتقاء سیستم‌های بهره‌برداری از آن­ها به عنوان اصلی‌ترین راهبرد افزایش ظرفیت مورد استفاده قرار می‌گیرد و با این روش، دارندگان سیستم‌ها خود را درگیر فرآیند زمان‌بر، پرهزینه و پر از ریسک کشیدن فیبر زیردریایی جدید به منظور افزایش ظرفیت نمی‌کنند.
روند دیگری که بررسی آن برای ارائه چشم‌اندازی کلی از انتقال پهنای باند بین‌الملل ضروری به نظر می‌رسد، سیر نزولی قیمت دریافت این خدمات با وجود روند افزایشی تقاضا در این حوزه است.
یکی از عوامل کلیدی این روند را می‌توان بزرگ‌تر شدن دایره بازیگران فعال در زنجیره تأمین تجهیزات مورد نیاز برای ارائه این خدمات دانست، که نتیجه افزایش پروژه‌های راه‌اندازی و ارتقاء این سیستم‌ها می­باشد. این عامل در کنار رقابت ارائه‌دهندگان برای جذب مشتریان پهنای باند بین‌الملل، تضمین‌کننده کاهش قیمت دریافت این خدمات است.

بیشتر بدانید: http://teyf.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=2808:-ip-&catid=192:1390-07-03-04-02-43&Itemid=478#ixzz21ARSkw9X

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.