رژیم عربستان درمسیرفروپاشی

جام جم آنلاین: یک تحلیلگر سیاسی در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم با بیان اینکه رژیم عربستان در مسیر فروپاشی قرار دارد تصریح کرد اکنون انگلیس برای نجات آل سعود طرح بازبینی در ساختار آل سعود را به آن‌ها مطرح کرده است. بر اساس این طرح، پادشاه و ولیعهد باید از میان آل سعود باشند و نخست وزیر نیز از میان قبیله ها انتخاب شود.

 همچنین، بر اساس این طرح باید مسئولان امارت‌های دیگر نیز از میان قبایل و مذاهب مختلف در کشور باشند و اسم کشور نیز تغییر کند. علاوه بر آن، دو شهر مکه و مدینه فقط شهرهای مقدس این کشور باشند.

وی گفت:عبدالله پادشاه عربستان به شدت با این طرح مخالفت کرد. آمریکا نیز از این طرح انگلیس حمایت می کند زیرا آن‌ها می خواهند از خاندان آل سعود خلاص شوند. پس از مطرح شدن این پیشنهاد بود که عبدالله، پادشاه عربستان، بندر بن سلطان را به عنوان رئیس سازمان اطلاعات و امنیت برگزید.

نضال الحمادی ادامه داد مسئله ای که حاکمیت عربستان اکنون از آن هراسان است این است که حوادث شهر قطیف هر روز تکرار می شود و مانند بحرین در حال خارج شدن از کنترل است.عربستان در بحرین شکست خورد .

قحطی مدیریت

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با بیان اینکه در کشور قحطی مدیریت داریم نه کالا، گفت: معتقدم نرخ ارز باید بین ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ تومان باشد تا بتوانیم ارز تک‌نرخی را عملیاتی کنیم.

اسدالله عسگراولادی در گفتگو با فارس در واکنش به این سؤال که شش ماه پیش شما معتقد بودید دچار قحطی می‌شویم ،اما عملا این اتفاق نیفتاد و با موجودی مناسب کالاهای اساسی در کشور مواجه هستیم،اظهار داشت: من در همان مقطع هم اعلام کردم ما قحطی مدیریت داریم چرا که قحطی کالا در ایران هیچگاه اتفاق نمی‌افتد. البته سوء تفاهم شد و از همه عذرخواهی هم کردم و انشاء‌الله هیچ وقت قحطی کالا نداشته باشیم.

به نام فلسطین به کام صهیونیسم

مجله آمریکایی فارین پالسی با تاکید بر آن که کمک رسانی آمریکا به تشکیلات خودگردان در چارچوب تقویت شهرک‌سازی‌ها قرار می‌گیرد، نوشت که مردم فلسطین تنها به برنامه‌هایی برای جلوگیری از شهرک سازی‌ و تبعیض نژادی علیه خود نیاز دارند.

مجله مذکور نوشت: به عنوان مثال راه‌هایی که هیات‌هایی کمک رسان آمریکا با هدف تقویت زیرساخت‌ها در کرانه باختری می‌سازند به شهرک‌های اسرائیلی منتهی می‌شوند و این مساله منجر به قرار گرفتن شهرک‌های فلسطینی در کانون‌های مختلف می‌شود که با برنامه‌های اسرائیل در شهرک‌سازی‌ها هماهنگی دارد.

این مجله از برنامه‌های کمک رسانی اروپا با هدف تحقق توسعه پایدار در سایه اشغالگری‌های پی در پی اسرائیل انتقاد کرده و این برنامه‌ها را باعث ایجاد مشکلات ساختاری در داخل تشکیلات خودگردان و گسترش فساد دانسته است.

مهاجرانی: لندن وطن من است

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات در جدیدترین پست وبلاگش با خودباختگی فرهنگی از امکانات ابتدایی و ظاهری به اصطلاح فرهنگی انگلیس چنان سودا زده و اغوا شده سخن می‌گوید و بی محابا اعتراف می‌کند که لندن را بیشتر از تهران دوست دارد، بلکه به سبب آن بهره‌ای بیشتر از کیسه‌های پول انگلیسی به چنگ آورد.

عطاالله مهاجرانی در سایت خود ذیل پستی تحت عنوان «چرا لندن را دوست دارم» ظاهراً در میان سالی میل به تجدید وطن کرده و گفته است: در آغاز پنجاه سالگی از ایران خارج شدم. پنجاه سال زندگی در ایران و در شرق، بگذار نیمه دوم عمرت در غرب بگذرد! دیدم لندن برای من دیگر یک مرحله گذار نیست سرزمینی است برای زندگی کردن … دیدم لندن را دوست دارم، با تنوع ملیت‌ها و تساهل و تسامحش. با احترام عابرها به هم و دست تکان دادن‌ها.

زشتی این گفتار و تناقضات آن در حدی بوده است که داد همفکرهای اصلاح طلب وی از جمله داریوش سجادی از روزنامه نگاران دوران اصلاحات را نیز در آورده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.