رییس صلیب سرخ ونزوئلا خواستارانتقال فناوری تولید ملزومات امدادی به کشورش شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ‘ماریو ویلاروئل لندر’ که به ایران سفر کرده است روز دوشنبه در حاشیه بازدید از شرکت صنایع نساجی هلال ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شرایط مناسب و استاندارد تولیدات محصولات امدادی از جمله اقلام زیستی مانند چادر و پتوی امدادی دراین شرکت وابسته به جمعیت هلال احمر ایران، افزود: محصولات تولیدی این شرکت برای استفاده تمامی سازمان های امدادرسان بین المللی در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه بسیار مطلوب است.

رییس صلیب سرخ ونزوئلا اضافه کرد: بررسی های صورت گرفته از فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر مشخص شد که تولیدات اقلام و تجهیزات امدادی شرکت نساجی هلال ایران در آزمایش های بین‌المللی که در کشورهای بلژیک و آلمان صورت می‌پذیرد مورد تأیید قرار گرفته است.

وی گفت:در بازدید از این شرکت تولیدی،تحت تاثیر دستیابی ایرانی ها به فناوری های روز در تولید اقلام و ملزومات امدادی قرار گرفته و متوجه شدم که تولید اقلام یاد شده با استانداردهای جهانی سازمان های امدادرسان باعث شده که اقلام امدادی به کشورهای دیگر راه یابد .

ویلاروئل افزود:هم اکنون فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر و کمیته بین المللی صلیب سرخ نیازمند تولید اقلام امدادی هلال احمر ایران است.

وی ادامه داد: ونزوئلا با بیش از ۹۱۲ هزار کیلومتر مربع مساحت ، جزو مناطق گرمسیری است اما آب و هوای آن از گرم و مرطوب تا سردسیری آلپی تغییر می‌کند که بستگی به توپوگرافی، ارتفاع، جهت و شدت بادهای منطقه‌ای دارد.

رییس صلیب سرخ ونزوئلا افزود: در ونزوئلا در اکثر مناطق دوره بارندگی مشخصی وجود دارد به طوری که دوره بارندگی از ماه می ‌تا نوامبر بوده و به صورت زمستان در نظر گرفته می‌شود و بقیه سال را تابستان در نظر می‌گیرند.

این مقام مسوول در صلیب سرخ ونزوئلا اظهار داشت: به عنوان نماینده یک جمعیت ملی صلیب سرخ به هر کشوری که سفر کنم از توانمندی های هلال احمر ایران و این شرکت در تهیه و تولید ملزومات امدادی سخن خواهم گفت.

وی افزود: در ونزوئلا در طول سال یک فصل مشخص مرطوب با رطوبت ۲۰ درجه ای وجود دارد و ما برای اسکان اضطراری و موقت آسیب دیدگان حوادث احتمالی در کشورمان نیازمند تولید چادرهایی با خصوصیات اقلیمی و جغرافیایی این فصل مرطوب هستیم.

مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال نیز در این دیدار اظهار داشت: ‌این شرکت در تولید اقلام امدادی توانمندی بالقوه‌ای دارد و می ‌تواند در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده برای حوادث و سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت داخل ایران و همچنین حوادث غیر مترقبه ای که در نقاط مختلف جهان رخ می‌ دهد، روزانه بیش از ۵ هزار خیمه (چادر امدادی) و چادر اسکان اضطراری تولید کند.

‘محمدرضا هاشمی نیا’ با بیان اینکه شرکت نساجی هلال ایران بدون در نظر گرفتن مسایل و محدودیت های اقتصادی آماده هرگونه همکاری با سازمان های بین المللی بویژه صلیب سرخ کره شمالی در راستای اهداف بشردوستانه است گفت: این شرکت تاکنون در حوادث طبیعی بزرگ جهانی از جمله سیل پاکستان و زلزله های هائیتی، چین، ژاپن، اسکان آوارگان لیبیایی و افراد قحطی زده و کم برخوردار سومالی همکاری های بسیار مطلوبی را با فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و کمیته منطقه ای سوانح برای تولید و ارسال چادر، پتو و اقلام زیستی دیگر صورت داده است.

هاشمی نیا افزود: این شرکت هم اکنون چادرهای انبارها، پایگاه های اقماری و امدادی سراسر کشور را برای پوشش مناسب اسکان اضطراری افراد سانحه دیده در اثر حوادث و سوانح احتمالی را تأمین می‌کند و آمادگی دارد تا در صورت نیاز و درخواست کشورهای منطقه و جهان، بسرعت اقلام مورد نیاز آنها را تولید و برای آنان ارسال کند.

وی اظهار داشت: این شرکت هم اکنون بالغ بر۸۰ نوع اقلام و ملزومات امدادی ازجمله بسته های امدادی شامل چادرهای اسکان اضطراری و موقت، کیف کمک های اولیه، کیسه خواب، پتوهای امدادی و پتوی بی بافت و سبک مورد استفاده در شرایط اضطراری وقوع حوادث و سوانح را در ایران تولید می‌ کند، به همین دلیل درعرصه‌ تولید اقلام امدادی در منطقه خاورمیانه رتبه نخست را در اختیار دارد.

اجتمام**۷۰۲۹*۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۹۲۵۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.