زنان مهارت های زندگی را بیاموزند

جام جم آنلاین: سلامت روان زنان تضمینی است برای سلامت خانواده و به دلیل اهمیت موضوع، بانوان نیاز به کسب مهارت های سلامت روان دارند.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین از وزارت بهداشت، یک کارشناس بهداشت روان گفت: مهارت زندگی شامل مهارت روابط بین فردی، حل مسئله، مدیریت تصمیم گیری و غیره است.

وی افزود: سه مهارت عمده روابط بین فردی، مهارت حل مسئله، مدیریت هیجانات و مدیریت خشم به افزایش سلامت روان زنان کمک می کند.

اعظم عربی تصریح کرد: سلامت روان زنان و شاد زیستن آنان تضمینی است برای سلامت خانواده و به دلیل اهمیت موضوع، زنان نیاز به کسب مهارت های سلامت روان دارند.

این کارشناس بهداشت روان اظهارداشت: مهارت روابط بین فردی نیز اهمیت بسیاری در برقراری زندگی شاد و موفق دارد به طوری که فرد از این طریق اطلاعات و احساسات خود را با پیام های کلامی و غیر کلامی به افراد انتقال می دهد و کسب این توانایی موجب تقویت رابطه با دیگران و حفظ و ارتقای سلامت روان ،قطع روابط نا سالم،حل مسائل و مشکلات با دیگران و رفع تضاد و تعارض می شود.

وی خاطرنشان کرد: زنان با آگاهی از تفاوت های فردی بین زن و مرد می توانند بسیاری از مشکلات زناشویی خود را برطرف کنند و مهارت خوب گوش دادن در این راستا می تواند بسیار مفید باشد چراکه وقتی خوب گوش می دهیم طرف مقابل را خوب درک کرده و با او هماهنگ می شویم و دلیل عکس العمل افراد را بهتر متوجه شده و تصمیم بهتری خواهیم گرفت.

عربی اظهار داشت: زنان بیش از مردان در معرض افسردگی هستند و مهارت های زندگی می تواند برای شاد زیستن به آنها کمک کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.