سئوالات شورا در خصوص تغییرات طرح تفصیلی بی جواب ماند

در گفتگو با مهر عنوان شد: سئوالات شورا در خصوص تغییرات طرح تفصیلی بی جواب ماند

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت سوالات کمیسیون عمران در خصوص تغییرات طرح تفصیلی گفت: شهرداری به دلیل قانونی بودن این تغییرات و تایید آن در شورای عالی شهر سازی جوابی به سوالات ما نداده است و اعتراض های ما بی نتیجه ماند .

حمزه شکیب در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت نامه شورای شهر تهران در خصوص تغییرات طرح تفصیلی گفت: طرح تفصیلی با هماهنگی دولت و شهرداری به تصوب رسید و این دو با هم در خصوص آن چه به تصویب رسید اتفاق نظر داشتند . اما اعتراض شورا به تغییرات طرح تفصیلی به دو بخش بود یکی تغییراتی که شهرداری در خصوص تغییر تراکم ها در برخی مناطق اعمل کرده بود و دیگری تبصره ای که دولت بر طرح تفصیلی گذاشته بود .

وی ادامه داد: از دو بعد می توان به این تغییرات نگاه کرد یکی از بعد قانونی و حقوقی است که بالاترین مرجع یعنی شورای عالی معماری و شهر سازی است این تغییات را تصویب کرده است و از نظر قانونی دست ما هم به جایی نمی رسد اما از نگاه کارشناسی  طرح تفصیلی جای نقد و بررسی دارد که بارها نیز اعلام کرده ایم که ان چه به تصویب رسیده است به نفع شهر نیست .

شکیب با بیان یاین که دو نامه اعتراض شورا به شهرداری ارسال شده است گفت: اما هنوز پاسخی در این خصوص دریافت نکرده ایم و گفته می شود چون اینتغییرات مصوبات شورای عالی شهر سازی را دارد اعتراض شما جوابی ندارد .

وی در واکنش به برخی اظهار نظرها که انتقاد به تغییرات طرح تفصیلی را انتقاد های شخصی می دانستند گفت: من به عنوان نماینده مردم و برای دفاع از حق مردم انتقاد های کارشناسانه خود را بیان می کنم و در این جایگاه نظراتم نظرات شخصی محسوب نمی شود .


خبرگزاری مهر RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.