سارکوزی ۱۰ پله پایین تر از اولاند

جام جم آنلاین: نظرسنجی ها در حال حاضر حاکی از پیشی گرفتن فرانسوا اولاند نسبت به رقیب خود با ۵۴ درصد آراست. نیکلا سارکوزی در این نظرسنجی ها با دستکم ده رتبه پایین تر قرار دارد.

به گزارش روز پنجشنبه جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، فرانسوا اولاند و نیکلا سارکوزی، دو کاندیدای ریاست جمهوری فرانسه چهارشنبه شب در یک مناظرۀ تلویزیونی رودرروی هم قرار گرفتند.

این مناظره که تنها مناظرۀ تلویزیونی میان دو کاندیدا در دور دوم این انتخابات است، نزدیک به دو ساعت و پنجاه دقیقه طول کشید که طی آن دو کاندیدا به دفاع از برنامه های خود پرداختند.

میلیونها نفر در فرانسه این مناظره را که از دو شبکۀ اول و دوم تلویزیون فرانسه پخش شد، تماشا کردند.

 در این مناظره، دو کاندیدا بارها یکدیگر را به دروغگو بودن متهم کرده و برنامه های یکدیگر را به دلیل دور از واقعیت بودن غیرعملی خواندند.

اولاند با حمله به  سارکوزی در مورد کاهش تعداد مهاجران و مخالفت وی با رای دادن خارجیان گفت :در صورتی که رییس جمهوری فرانسه شود اجازۀ رای دادن خارجیان در انتخابات شهرداری و شوراهای شهر را به همه پرسی می گذارد.

مشکلات مربوط به منطقۀ پولی یورو یکی از مسائلی بود که بین دو کاندیدا مطرح شد. کاندیدای حزب سوسیالیست در این مورد گفت:احساس می کنم که امور در حال تغییر است و حتی در مورد آلمان ها، برای آنها هم شرایط مربوط به بانک مرکزی اروپا و اوراق قرضۀ سخت تر شده است.

“امید تازه ای به وجود آمده و من برای هدایت این امید خود را متعهد می دانم و از فردای انتخابات ریاست جمهوری برنامۀ مذاکرات دوباره را با دیگر کشورهای اروپایی به اجرا خواهم گذاشت. به این ترتیب می توان حمایت لازم برای رشد ضروری اقتصادی در اروپا را جلب کرد و ضمن کاهش بیکاری، افزایش بدهی ها را نیز کنترل کرد.

سارکوزی نیز در پاسخ به رقیب خود با دفاع از سیاست های خود و آلمان در مخالفت با اوراق قرضه در اروپا به منظور خرید بدهی کشورهای فقیرتر مانند یونان و اسپانیا گفت:اوراق قرضه به چه معناست؟ یعنی اینکه آلمان ها و فرانسوی ها بدهی دیگران را تامین می کنند؟ من چنین چیزی را نمی‌خواهم چرا که امکان کاستن مخارج و بدهی ها و کسری بودجۀ ما را به خودمان نمی دهد.

” چه کسی این بدهی ها را که به روی دوش اروپا گذاشته ضمانت می کند؟ اگر این دو کشور آلمان و فرانسه است که باید اینکار را بکند؟، من این امر را کاملا غیرمسئولانه می دانم.”

رسانه های فرانسه در نخستین واکنش به این مناظره از آن به نام “جنگ اعداد” نام می‌برند که اشاره به حملات دو کاندیدا به یکدیگر با ارائۀ آمار در زمینه هایی نظیر بیکاری، مالیات، مهاجران در این کشور و ادامۀ سیاست استفاده از انرژی اتمی دارد.

پس از این مناظره، سارکوزی کاندیدای حزب سوسیالیست را در طول این مناظره خشن و عصبی خواند و این را جز شخصیت فرانسوا اولاند دانست.

اولاند نیز در سخنان کوتاهی، هدف حضور در ین مناظره را ضمن ارائۀ برنامه های خود و نشان دادن غیرعملی بودن برنامه های نیکلا سارکوزی، معرفی خود به هوادارانش در چهره‌ای جدید به هنگامی که باید از حقوق آنها دفاع کند، دانست.

مارتین اوبری، دبیر کل حزب سوسیالیست فرانسه پس از این مناظره گفت که کاندیدای این حزب در این مناظره نشان داد که از هم اکنون رییس جمهوری فرانسه است و خود را شایستۀ این مقام معرفی کرد.

 در مقابل، ناتالی کوسیسکو موریزه از اولاند در طول این مناظره با عنوان فردی خودخواه و مغرور یاد کرد که بارها با خشونت کلامی به سارکوزی حمله کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.