سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کرد

به گزارش گروه اخبار شب ایرنا به نقل ازاداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،در این بیانیه آمده است :‌مسلمانان کشور میانمار طی دهه های اخیر در معرض انواع و اقسام تضییقات از جمله آزار،شگنجه،نسل کشی و آوارگی قرارگرفته اند،کشتار اخیرمسلمانان میانمار( روهینگیا) نیز درادامه همان رفتارهای گذشته به ویژه از سوی جریان های افراطی می باشد.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان یک نهاد فرهنگی بین المللی کشتار اخیر را محکوم نموده و از کلیه کشورهای اسلامی،سازمان ها،مجامع بین المللی به ویژه سازمان کنفرانس اسلامی و تمامی کسانی که به حفظ حریم و کرامت انسانی می اندیشند، می خواهد که با پی گیری فعالانه و مجدانه در صحنه های بین المللی مانع از ادامه این نوع نسل کشی ها و خشونت های غیرانسانی شوند که متاسفانه در سکوت توام با رضایت دولت میانمار انجام می گیرد.

امروزه مسلمانان روهینگیا از مظلوم ترین اقلیت های مذهبی درجهان می باشند که همواره مورد ظلم و تعدی واقع شده اند. بی توجهی دولت ها و مجامع اسلامی سبب تداوم این کشتارها علیه مسلمانان شده است.این انسان های تحت ستم نه تنها از حق برخورداری از زمین،تحصیل و خدمات عمومی محروم اند، بلکه با اعمال خشونت ها از ابتدایی ترین و اصلی ترین حق بشری یعنی حق حیات نیز بی بهره شده و روز به روز برتعداد کشته شدگان، مفقودین و بی خانمان های آنها افزوده می شود.

درپایان این بیانیه آمده است :‌امروزه برمسلمانان است که فریاد رسای یاللمسلمین برآورند و برمدعیان حقوق بشر است که برظلم ، ستم و بیداد برمسلمانان، سکوت مرگ آور پیشه نکنند.برتمامی انسان هاست که با فریادی رسا نسبت به خاتمه این ظلم اقدام کنند.

**۱۵۳۶**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۷۳۱۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.