سال‌هایی برای بلوا

۱۶ام بهمن ،

 

فاطمه ملکی – عصر ارتباط : سال‌های پیش روی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تشکیل کمیسیون عالی تنظیم مقررات سال‌های سختی خواهد بود؛ سال‌هایی که شاید این سازمان دیگر در راس سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری حوزه فاوای کشور قرار نداشته باشد و با سلب اختیارات آن از سوی شورای‌عالی فضای مجازی، تنها نقش بازوی اجرایی آن را ایفا کند.
 
سه سال قبل برای سازمان تنظیم مقررات سال‌های اثبات جایگاه و قدرتش در برابر شورای رقابت بود؛ شورایی که هنوز از راه نرسیده اولین قدرت‌نمایی‌هایش را به رخ سازمان تنظیم مقررات و کمیسیون تخصصی آن کشید تا شاید بتواند حداقل زمین بازی تعرفه و قیمت‌گذاری را از این سازمان بگیرد و آن را در ذیل فعالیت‌های خود بگنجاند.
 
درحالی‌که رگولاتوری طی این سال‌ها با حمایت جدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توانست در برابر موقعیت قانونی شورای رقابت ایستادگی کند و جایگاهش را در برابر اپراتورهایی که برای آن‌ها پروانه صادر کرده بود حفظ کند، اما با تشکیل شورای‌عالی فضای مجازی، دیگر این فرصت را نخواهد داشت.
 
به‌نظر می‌رسد روزهایی توفانی در انتظار رگولاتوری، این نهاد قانون‌گذار حوزه فاوا که عمرش به یک‌دهه می‌رسد، باشد. این سازمان در دورانی برزخی که کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بدون رئیس باقی مانده و شورای‌عالی فضای مجازی به دنبال تثبیت ساختار و تقویت جایگاهش است، احتمالا با تغییرات متعددی مواجه خواهد شد؛ تغییراتی‌که شاید این نهاد حالا باید آن‌ها را به‌عنوان فرامین بالادستی در راس امور خود قرار دهد.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.