سامانه ۶۴۶۷ آماده خدمت رسانی iبه اقشار آسیب پذیر

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

اقشار آسیب پذیر می توانند تنها با گرفتن شماره تلفن ۶۴۶۷ iبه طور شبانه روزی از خدمات سامانه پاسخگویی تلفنی iبهره مندی شوند.

به گزارش تفسیری خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، راه اندازی سامانه با پاسخگوی تلفنی برای اولین بار با همکاری سازمان فنی و حرفه ای کشور، قوه قضائیه و یک شرکت خصوصی در جهتی خدمت رسانی هر چه بیشتر iبه اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه iبه ویژه معتادان و خانواده های آن ها ایجاد شده است با توجه iبه اهمیت این اقدام تحسین برانگیز بر آن شدیم تا نسبت iبه اطلاع رسانی هر چه بیشتر در خصوص فعالیت های این سامانه اقدام کنیم.

بر اساس این گزارش تفسیری، این سامانه با رویکرد اطلاع رسانی ، مخاطبان مختلف از جمله والدین، محصلان ، دانشگاهیان، معلمان راه اندازی شده و در مرحله اول ویژه معتادان است و در آینده ای نزدیک iبه همهی اقشار آسیب پذیر و در معرض آسیب های اجتماعی توسعه خواهد یافت.

این گزارش تفسیری می افزاید: نحوه عملکرد این سامانه iبه نحوی است که سوالات و طرح روز در بحث آسیب های اجتماعی iبه ویژه در خصوص اعتیاد تهیه شده و سپس نسبت iبه پاسخگویی iبه آن مبادرت در نهایت iبه آن یک کد اختصاص داده شده است که مخاطبان می توانند بدون پرداخت هر گونه iبها ای با گرفتن شماره ۶۴۶۷ و وارد نمودن کد سوال مورد نظر از پاسخ آن مطلع شوند.

این گزارش تفسیری حاکیست، سوالات این سامانه جنبه آگاه سازی، اطلاع رسانی و آشنایی با مطالب مختلف در بحث کاهش اعتیاد را دارد.

لازم iبه ذکر است که طراحی و پاسخ سوالات این سامانه حاصل تلاش کارشناسان دفاتر مختلف دستگاه های دست اندر کار پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله وزارت iبهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قوه قضائیه ( اداره کل پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی) سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور…است.

گفتنی است،  در این سامانه تلاش شده است تا معتادان iبهبود یافته با فعالیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، مراکز آموزشی، نحوه ثبت نام جهت گذراندن دوره آموزشی و کسب توانمندی های مهارتی و حرفه ای آشنا شوند. با توجه iبه آنچه گفته شد و نگاهی اجمالی iبه فعالیت های سال های اخیر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در زمینه بسط و توسعه آموزش های مهارتی iبه ویژه در میان اقشار نیازمند کسب توانمندی می توان نتیجه گرفت که این نهاد با فعالیت های شبانه روزی اقدامات موثری را از طریق مختلف نظیر انعقاد تفاهم نامه های همکاری با سازمان های iبهزیستی ، زندان ها و قوه قضائیه iبه منظور کاهش بزهکاری و باز پروری اشخاص برای بازگشت iبه اجتماع انجام داده است iبه طوری که iبه جرات می توان از این سازمان iبه عنوان نهادی موفق در عرصه عمل یاد نمود./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.