سایت بازی آنلاین مرکز رسانه های دیجیتال ارشاد به زودی راه‌اندازی میشود/با ۲۱۰ درخواست انواع مجوز موافقت شد

سایت بازی آنلاین مرکز رسانه های دیجیتال ارشاد به زودی راه‌اندازی میشود/با ۲۱۰ درخواست انواع مجوز موافقت شد

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با اشاره به حمایت این مرکز از بازی‌های ایرانی فاخر گفت: به زودی سایت بازی آنلاین از سوی این مرکز راه‌‎اندازی خواهد شد.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، دکتر حسن علیزاده در جلسه با تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای خواستار تشکیل اتحادیه بازی‌های رایانه‌ای از سوی تولیدکنندگان شد و گفت: راه‌اندازی این اتحادیه می‌تواند علاوه بر تامین منافع تولیدکنندگان، گامی در جهت انسجام در تولید بازی‌های رایانه‌ای فاخر در کشور باشد.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تغییر در نوع حمایت‌ از تولیدکنندگان نرم‌افزار و بازی افزود: هدف مرکز آن است که بتواند تولیدات ایرانی را به مصرف‌کنندگان معرفی کند تا علاوه بر معرفی بازی‌های ایرانی به مردم، زمینه فروش بیشتر محصولات برای تولیدکنندگان نیز فراهم شود.

وی با اشاره به معرفی نرم‌افزارهای تولید داخلی در رسانه ملی خبرداد و گفت: بازی‌های مورد تائید و فاخر نیز در قالب تیزرهای تلویزیونی معرفی خواهند شد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از برنامه‌ریزی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال برای راه‌اندازی بازی آنلاین خبرداد و تاکید کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا با عرضه بازی‌های کیفی به بازار، از عرضه بازی‌های خارجی غیراستاندارد جلوگیری شود.

علیزاده همچنین از راه‌اندازی پورتال سرآمد در آینده‌ای نزدیک خبرداد و گفت: یکی از قابلیت‌های این پورتال، فروش آنلاین نرم‌افزارها و محصولات مورد تائید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است تا بتوان در قالب شبکه توزیع منسجم، نرم‌افزارهای مناسب خانواده‌ها را به راحتی در اختیارشان قرار داد.

با ۲۱۰ درخواست انواع مجوز موافقت شد
از سوی دیگر مدیر امور بسته‌های نرم‌افزاری مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال نیز گفت: بر اساس تصمیم کارگروه نظارت و ارزشیابی و ثبت نرم‌افزار، مجوز ثبت برای ۲۱۰ درخواست صادر شد.

علی جاودانی از برگزاری هشتاد و پنجمین جلسه کارگروه نظارت، ارزشیابی و ثبت نرم‌افزار در این مرکز خبرداد و گفت: در این جلسه با صدور مجوز برای ۲۱۰ درخواست موافقت شده است.

مدیر امور بسته‌های نرم‌افزاری مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود:در این جلسه، ۲۱۶ درخواست مورد بررسی قرار گرفت که سیزده اثر از نظر کارگروه، نیازمند اصلاح محتوایی تشخیص داده شد.

وی با بیان اینکه کارگروه نظارت، ارزشیابی و ثبت نرم‌افزار با ۱۵ درخواست برای دریافت گواهی ثبت نرم‌افزار موافقت کرده است؛ گفت: ۱۰۵ درخواست اثر نیز برای دریافت پروانه انتشار مورد بررسی قرار گرفت که به استثنای ۵ درخواست، مابقی مورد تائید اعضای کارگروه واقع شد.

جاودانی در ادامه به صدور مجوز تکثیر ۹۵ حامل دیجیتال از مجموع ۹۶ درخواست ارایه شده به کارگروه خبر داد.

وی گفت: نرم‌افزارهایی همچون منتخب گلهای شادی، ذهن سبز، مادر گلها، اتوماسیون و برنامه‌ساز گلدیس، الفبای شنا، اصفهان در یک نگاه حائز شرایط اخذ مجوز شناخته شدند.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.