سردار جوانی: باید باور کنیم که در جنگ اقتصادی هستیم/برای اقتصاد مقاومتی باید بسیج مردمی تشکیل شود

سردار سرتیپ پاسدار یدالله جوانی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: لازمه شکل گیری اقتصاد مقاومتی در کشور آن است که باور داشته باشیم درشرایط جنگ اقتصادی به سر می بریم و اگر این موضوع را باور کنیم به سرعت اقتصاد مقاومتی شکل خواهد گرفت.

اهم سخنان مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه به نقل از مهر می آید:

  • در سال ۱۳۵۹ وقتی کشور ما مورد هجوم نظامی قرار گرفت شرایط خاصی برای دفاع پدید آمد و در آن دوران امام(ره) مردم را برای حضور در جنگ فراخواندند و حضور به موقع مردم باعث شد تا جنگ به دفاع مقدس تبدیل شود.
  • این نقش و جایگاه ارزنده مردم نشان داد که در دوران هشت سال دفاع مقدس ما فقط به نیروهای نظامی اکتفا نکردیم، بلکه با حضور مردم در صحنه و دفاع از کشور و تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی توانستیم شرایط جنگ را به نفع خود تغییر دهیم و پیروز صحنه شویم.
  • اما امروز باز در جنگ اقتصادی دشمن به سر می بریم. دشمنان انقلاب اسلامی می خواهند با تشدید فشارهای اقتصادی ملت را به ستوه در آورند و مسئولان را وادار کنند تا از اصول و اهداف انقلاب عقب نشینی کنند از این رو رهبر معظم انقلاب اسلامی در چنین فضایی از اهمیت اقتصاد مقاومتی سخن می گویند.
  • ما در داخل کشور با ظرفیت ها، امکانات و قابلیت های خوبی روبه رو هستیم و بدون شک می توانیم اقتصاد مقاومتی را پایه گذاری کنیم البته در پایه گذاری این اقتصاد دولتمردان می توانند نقش کلیدی و مهمی را ایفا کنند.
  • برای اقتصاد مقاومتی باید در جامعه باور ایجاد کرد واین باور ابتدا باید در بین مسئولان اجرایی و دولتمردان ایجاد شود تا پس از آن اهمیت اقتصاد مقاومتی به جامعه منتقل شود.
  • اقتصاد مقاومتی در دو حوزه داخلی و خارجی قابل تبیین است. با اقتصاد مقاومتی می توان در برابر صف آرایی دشمنان و تشدید فشارهایی که با تحریم ها برای ما بوجود می آورند ایستادگی کرد و باید توجه داشت که در حال حاضر خود انها با چالش ها و بحران های زیادی روبه رو هستند.
  • در حوزه داخلی نیز باید درباره اقتصاد مقاومتی به مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی اشاره کرد.برای اقتصاد مقاومتی باید بسیج مردمی تشکیل شود. یکی از نکات مهم اقتصاد مقاومتی به صحنه آوردن مردم است.
  • رهبری عزیز چهار سال است در نامگذاری سال ها به حوزه اقتصاد نگاه ویژه ای داشته و دارند و امسال نیز که به عنوان سال تولید ملی نامگذاری شده است باید همه مسئولان بخصوص قوه مجریه زمینه های لازم را بوجود آورند تا در داخل کشور رونق اقتصادی ایجاد شود.

۲۷۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.