سرعت سالمندی در ایران افزایش می یابد

جام جم آنلاین: رییس اداره سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سرعت افزایش سالمندی در کشور به زودی از سرعت رشد جمعیت پیشی می گیرد.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از وزارت بهداشت، دکتر پریسا طاهری با بیان مطلب فوق، افزود: تا پنج سال دیگر برای نخستین بار در تاریخ تعداد سالمندان بالای ۶۵ سال از تعداد کودکان زیر پنج سال دنیا بیشتر می شود.

وی افزود: تا سال ۲۰۵۰ نیز تعداد جمعیت سالمندان از جمعیت زیر ۱۴ سال پیشی خواهد گرفت که این امر نشاندهنده افزایش روزافزون مسوولیت ما در قبال قشر سالمند است.

رییس اداره سالمندان وزارت بهداشت با بیان اینکه اگر به سالمندی توجه شود فرصت است و اگر به آن بی توجهی شود تهدید، گفت: از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ حدود ۶۰ درصد سالمندان دنیا در کشورهای در حال توسعه بودند که این رقم در سال ۲۰۵۰ به ۸۰ درصد می رسد.

طاهری که در دفاع از «سند ملی ارتقای سلامت، رفاه و منزلت سالمند» در شورای سیاستگذاری سخن می گفت، اظهارداشت: پیش نویس این سند آماده شده است و اگر شما آقایان به این سند که ۲۰ درصد برنامه های آن درون بخشی و ۸۰ درصد آن برون بخشی است و رهبری آن به عهده وزارت بهداشت است رای دهید، قشر سالمند دارای سندی می شود که تقریبا تمام امور بهداشتی و درمانی سالمند را پوشش می دهد.

گفتنی است پس از ارائه این سند توسط دکتر طاهری، اعضای شورای سیاستگذاری به ارائه نقطه نظرات خود درباره آن پرداختند و در پایان مقرر شد این سند با اصلاحاتی نهایی شده و در مدت دو هفته به شورای سیاستگذاری جهت تصویب و ابلاغ ارائه شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.