سفررحیمی به بیروت در راستای تقویت روابط باکشوهای عربی دوست صورت گرفت

‘خلیل حسین’ استاد روابط بین الملل دانشگاه لبنان روز جمعه به سفر ‘محمدرضا رحیمی’ معاون اول رییس جمهور ایران به لبنان به نتایج سیاسی و فنی این سفر اشاره کرد و اظهار داشت: سفر معاون اول رییس جمهور ایران به لبنان در حالی صورت می گیرد که منطقه شاهد بروز چالش های متعددی از جمله بحران سوریه، مسئله انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، شروع دور دوم مذاکرات هسته ای ایران در بغداد و جنجال های سیاسی کشورهای خلیج فارس پیرامون جزایر سه گانه است.

وی افزود: این سفر همزمان با سفر ‘جفری فیلتمان’ معاون وزیر خارجه آمریکا به لبنان صورت می گرفت و تبعات سیاسی مهمی را به همراه داشت.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: سفر معاون اول رییس جمهور ایران به لبنان به منظور انجام دیدارهای سیاسی متعدد با مسئولان لبنانی، امضای سند همکاریهای فنی صنعتی، به خصوص پیرامون حل مسئله برق لبنان و اجرایی کردن سند همکاری های امضا شده گذشته صورت گرفته است.

حسین خلیل با اشاره به سفر گذشته ‘ محمود احمدی نژاد’ رییس جمهور ایران به لبنان ادامه داد: هدف مسئولان ایرانی از سفر به لبنان تنها تأمین مصلحت این کشور، پیشرفت رشد و آبادی لبنان و حمایت از مردم دو کشور است.

وی با تأکید بر بهره برداری لبنان از ظرفیت ها و توانایی های ایران در عرصه های مختلف اظهار کرد: متأسفانه وجود تنش های سیاسی و مخالفت برخی گروهها با پروژه های عمرانی و اقتصادی ایران تا حدودی مانع به تحقق رسیدن این مهم شده است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: دولت لبنان باید در راستای تأمین مصلحت مردم لبنان و رفع مشکلات اجتماعی، اقتصادی و صنعتی از تجربیات، ظرفیت ها و توانمندی های ایران در عرصه های مختلف حداکثر بهره برداری را انجام دهد.

خاورم*۲۰۲۳**۱۰۳۰** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۲۶۶۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.