سفیر آمریکا: واشنگتن به دنبال شیوه‌های تازه مبارزه با تروریسم در پاکستان است

۲۰ آبان ،

سفیر تازه آمریکا در پاکستان اظهار داشت: واشنگتن به دنبال توسعه شیوه‌های مبارزه با تروریسم موثر با همکاری اسلام‌آباد به منظور پرداختن به مساله بحث برانگیز حملات هواپیماهای بدون سرنشین در مناطق قبیله نشین پاکستان است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری هند، ریچارد اولسن، سفیر تازه آمریکا در پاکستان گفت: ما به دنبال توسعه روابط دوجانبه با دولت پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم هستیم.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنیم که با تهدید مشترکی از سوی القاعده و دیگر سازمان‌های افراط گر رو به رو هستیم و ما می‌خواهیم با دولت پاکستان در زمینه توسعه شیوه‌های موثر مبارزه با تروریسم همکاری کنیم.

اولسن این اظهارات را در پاسخ به پرسشی در یک برنامه تلویزیونی پاکستانی در خصوص نگرانی‌های اسلام‌آباد نسبت به حملات هواپیماهای بدون سرنشیسن بیان داشت اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری درباره تقاضای آمریکا از پاکستان برای اجرای عملیات‌های نظامی در منطقه وزیرستان شمالی گفت: هرگونه تصمیمی در زمینه عملیات نظامی در منطقه وزیرستان شمالی کاملا به عهده دولت پاکستان خواهد بود. این تصمیمی است که پاکستان باید اتخاذ کند.

وی افزود: آمریکا در نگرانی دولت پاکستان که بیش از هر کشور دیگری در جنگ با تروریسم قربانی داده سهیم است.

سفیر آمریکا در پاکستان عنوان داشت: پس از یکسال سخت در روابط دوجانبه طی سال ۲۰۱۱، بهبودهای چشمگیری در روابط آمریکا و پاکستان به وجود آمده از جمله بازگشایی مسیرهای انتقال تدارکات ناتو از پاکستان در اوایل سال جاری که پس از عذرخواهی رسمی آمریکا از بابت کشته شدن ۲۴ سرباز پاکستان صورت گرفت.

اولسن افزود: تمایلی در دو طرف وجود دارد تا روابط به جایگاه باثبات‌تری دست پیدا کند. حوزه‌هایی که ما در آنها منافع دوجانبه مشترکی داریم شناسایی شده‌اند و حرکت رو به جلو ادامه پیدا می‌کند.

سفیر آمریکا در پاکستان در پاسخ به سوالی درباره نگرانی‌های پاکستان در رابطه با ملا فضل الله، فرمانده طالبان مستقر در افغانستان که اخیرا دستور حمله به ملاله یوسف‌زی، دختر نوجوان پاکستانی را داد، گفت: اگر که ما بتوانیم اطلاعات قابل پیگیری به دست بیاوریم، سربازان آمریکا و ایساف علیه وی دست به اقدام خواهند زد.

وی خاطرنشان ساخت: این یک چالش است زیرا حضور نیروهای ائتلاف در این بخش از افغانستان ضعیف است اما حقیقت این است که اگر ما بتوانیم اطلاعات قابل پیگیری به دست آوریم، دست به اقدام خواهیم زد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.