سفیر کشورمان درلبنان: حمایت از مقاومت لبنان را افتخار خود می دانیم

به گزارش ایرنا از بیروت، ‘غضنفر رکن آبادی’ سفیر کشورمان در لبنان شنبه شب در مراسمی که در تالار الجنان ضاحیه جنوبی بیروت از سوی شیعیان لبنان برگزار شد، طی سخنانی گفت: امروز در این مراسم که تحت عنوان ‘سپاس از جمهوری اسلامی ایران’ به منظور پشتیبانی هایش از ملت، دولت و مقاومت لبنان منعقد شده است، گرد آمده ایم.

وی با تاکید بر اینکه ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون دوشادوش ملت های مظلوم و مستضعف ایستاده است، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی، مواضع اسلام محمدی و قرآن کریم را به عنوان قانون اساسی خود در سیاست های خارجی خود هم در کلام و هم در عمل پیاده کرده است.

همچنین مراسم پایان سال تحصیلی حوزه امام محمدباقر علیه‌السلام با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان برگزار شد.

سفیر کشورمان طی سخنانی در جمع اساتید و طلاب این حوزه با ابراز خوشحالی از حضور در جمع افرادی که زندگی خود را وقف کسب و نشر علوم اسلامی و معارف قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام کرده‌اند، مسئولیت بزرگ عالمان در تربیت جامعه و مبارزه با ظلم و استکبار را مورد تأکید قرار داد.

وی وجود برنامه‌ریزی‌ها و توطئه‌های گسترده استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌المللی برای آسیب رساندن به وحدت و بیداری امت اسلامی را موجب افزایش مسئولیت عالمان مجاهد در سراسر جهان برشمرد.

رکن‌آبادی افزود: پرچم ایمان و آزادگی را که بنیانگذار فرزانه جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) برافراشت و اکنون در دستان باصلابت ولی فقیه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دام ظله قرار دارد، به برکت رهبری حکیمانه ایشان و خون‌های پاک شهیدان سرفراز و علمای ربانی، مسیر عزت و کرامت و پیروزی را می‌پیماید.

در پایان این مراسم، سفیرکشورمان هدایا و لوح‌های تقدیر طلاب برتر حوزه امام محمدباقر علیه‌السلام را به آنان اعطا کرد.

خاورم*۲۰۲۴**۱۰۳۰ **۱۴۴۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۹۰۴۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.