سهم بودجه توسعه نفت افزایش یابد

خبرگزاری پانا: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر ضرورت توسعه پروژه های بخش بالادستی این شرکت گفت: شتاب در اجرای پروژه های صنعت نفت در سال آینده نیازمند اختصاص بودجه بیشتر از سوی مجلس است.

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از وزارت نفت ،مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: مذاکره ها و رایزنی های مثبتی با نمایندگان مردم در خانه ملت صورت گرفت و نتایج بسیار خوب و رضایت بخشی داشت.

احمد قلعه بانی افزود: شرکت ملی نفت ایران گزارشی از وضعیت کنونی پروژه های خود و نیازهای آتی ارائه و درخواست کرد تا در بودجه سال آینده تامین مالی پروژه های نفتی به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: از نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه تقاضا داریم که با توجه به ضرورت توسعه پرشتاب میدان های مشترک و طرح های بالادستی صنعت نفت، سهم ۱۴٫۵ درصدی از فروش نفت خام را دست کم به ۲۵ درصد افزایش دهند تا منابع مالی این طرح ها همگام با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و صندوق های انرژی به طور کامل محقق شود.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از پیشنهادهای شرکت ملی نفت برای تامین مالی پروژه ها، اختصاص سهمی از منابع حاصل از فروش گاز طبیعی در قالب بازپرداخت مطالبات توسعه میدان های گازی بود.

وی ادامه داد: بیشتر سرمایه گذاری های فعلی شرکت ملی نفت ایران در بخش توسعه میدان های گازی است و ما انتظار داریم با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده، بخشی از درآمد گاز برای توسعه این میدان ها مورد استفاده قرار گیرد.

قلعه بانی گفت: نمایندگان عضو کمیسیون های برنامه و بودجه، انرژی و اقتصادی مجلس، همکاری بسیار خوبی با مجموعه صنعت نفت دارند و انتظار داریم در بودجه سال ۹۲ توجهی ویژه به توسعه بخش بالادستی صنعت نفت داشته باشند.

وی افزود: به زودی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه برای آشنایی بیشتر با نیازها و وضعیت پیشرفت فازهای پارس جنوبی از عسلویه بازدید خواهند کرد تا از نزدیک در جریان پیشرفت پروژه ها قرار بگیرند.
 


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.