سوریه؛ حمایت از گفتگوهای آشتی ملی در تهران

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

مردم و شماری از احزاب مخالف در سوریه حمایت خود را از تلاش های تهران برای میانجی میان آنها و دولت بشار اسد اعلام کرند.

گزارش واحد مرکزی خبر iبه نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی حاکیست، احزاب مخالف سوریه که بلوک سیاسی دموکراتیک ملی سوریه را تشکیل می دهند، در کنفرانسی خبری در دمشق حمایت خود را از برگزاری گفتگوهای آشتی ملی در تهران در هجدهم نوامبر اعلام کردند.
این بلوک سیاسی تاکید کرد: نشست تهران گامی مهم iبه منظور ایجاد زیرساختها برای گفتگوهای ملی جامع است که همه گروههای سوریه را در بر می گیرد.
ماهر میرجاج عضو حزب ملی جوانان سوریه در این کنفرانس خبری گفت: همه نیروهای سوریه باید در هر گفتگوی ملی مشارکت داشته باشند. همه نیروهایی که در داخل سوریه می جنگند باید iبه توقف خشونتها پایبند باشند تا با این کار حسن نیت خود را برای راه حل سیاسی موفق برای ناآرامیها نشان دهند.
همچنین باید با وحدت ملی و تشکیل دولت موقت راه برای برگزاری انتخابات صادقانه و دموکراتیک هموار شود.
این بلوک سیاسی هر ادعا را از طرف دیگر گروهها و احزاب که خود را iبه عنوان تنها نماینده مردم سوریه معرفی می کنند، رد کرد.
همزمان مردم سوریه هم امیدوارند که نشست تهران iبه حل بحران سوریه کمک کند. آنها همچنین تاکید کردند: گروههای سوریه ای خارج از سوریه که خواستار مداخله خارجی می باشند، نماینده مردم سوریه نیستند.
یک شهروند سوریه ای گفت: این گامی سازنده از طرف ایران است. ما با هر گونه مداخله بیگانگان مخالفیم. ما می توانیم مشکلاتمان را خودمان حل کنیم. گروههای مخالف که در دوحه نشست داشتند نماینده ما نیستند.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.