سیاستهای ما برخلاف حمایت از” تولید ملی”/ بودجه اختصاصی دولت برای صنعت بسیار ناچیز است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بعضی اوقات سیاستها در کشور اتخاذ می‌شود متناسب با حمایت از تولید ملی نیست گفت: بودجه اختصاصی دولت در حوزه صنعت درمقابل سایر ارقام “صفر” است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مراسم بهر‌ه‌برداری از سه محصول جدید شرکت ایران خودرو دیزل با بیان اینکه تولید در کشور ما از اهم مسائل است، اظهار داشت: حمایت از تولید شعار نیست بلکه یک الزام است با این حال گاهی اوقات سیاستهایی اتخاذ می‌شود که متناسب با این مسئله نیست.
 
وی با اشاره به اینکه توجه به مبنای حمایت از تولید ملی بیکاری و تورم را کاهش می‌دهد، افزود: بسیاری از معضلات ما ناشی از عدم توجه هم دولت و هم مردم به مسئله حمایت از تولید ملی است.
 
رحمانی با بیان اینکه سیاست اصلی دولت باید حمایت از تولید باشد و باقی سیاستها به تبع این موضوع اتخاذ شود، تصریح کرد: خوشبختانه سیاستهای دولت یازدهم در راستای حمایت از تولید ملی اما لازم است در اجرای این سیاستها سرعت عمل داشته باشد.
 
وی به کمبود نقدینگی کشور اشاره کرد و گفت: صنعت باید همه جانبه حمایت شود اما به دلیل عدم توجه دولت پیشین به صنایع کمبود نقدینگی آنها به صورت روزافزون شده است.
 
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ایجاد یک شغل ایجاد یک پروژه است، اظهار داشت: سرمایه انسانی مهمترین محور در توسعه اقتصادی که متاسفانه در کشور ما به این مسئله توجه کافی نمی‌شود.
 
وی به حلقه‌های مفقوده‌ی صنعت خودرو اشاره کرد و افزود: بحث توسعه و نوآوری در صنعت خودروی کشور در جایگاه واقعی خود قرار ندارد در حالی که باید برای پیشرفت صنعت مبتنی بر تحقیق و پژوهش قرار دهیم.
 
رحمانی ادامه داد: همچنین، صادرات باید در دستور کار قرار گیرد چرا که صادرات و نوآوری دو عاملی است که صنعت را پویا می‌کند و امیدواریم بتوانیم از این طریق صنایع را جایگزین نفت کنیم.
 
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس به بودجه سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: بودجه اختصاصی دولت در حوزه صنعت در مقابل سایر ارقام “صفر” است در حالی که دولت باید حمایت لازم را از صنعت و بخصوص بخش خودروسازی کند.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.