شادترین تابستان زندگیتان را بسازید(۱)

شادترین تابستان زندگیتان را بسازید(1)

آیا شما بلدید تفریح کنید و لذت ببرید ؟ یا اینکه مدت هاست آنقدر درگیر کار و زندگی شده اید که حتی نمیدانید چطور باید تفریح کرد ؟ در این سری مطالب 12 روش برای رسیدن دوباره به خوشی و داشتن بهترین تابستانی که تا کنون در زندگی خود تجربه کرده اید را به شما معرفی میکنیم 

۱۲ روش برای داشتن تابستانی پر از تفریح و شادی
زندگی بدون تفریح و بازی نه تنها خسته کننده است بلکه بی شک ناسالم هم هست. دکتر کارین یارنال، دانشیار تفریح و وسایل سرگرمی و دانشیار مدیریت توریست در دانشگاه پن استیت، می گوید: ” تحقیقاتمان نشان داده است هنگامی که زنان از منزل خارج می روند و به سرگرمی هایی می پردازند، فواید شگفت انگیزی نصیبشان می گردد. از جمله اینکه با استرس بهتر مقابله می کنند و با این کار، سازو کار حفاظتی بدن را بالا برده ودر نتیجه ، سطح سلامتی و تندرستیشان بالا می رود. و اگر به صورت دسته جمعی به تفریح و بازی بپردازند پیوندهایی میانشان به وجود می آید و از حمایت های اجتماعی نیز بهره مند می شوند. همانطور که می دانیم بازی کردن برای سلامتی کودکان بسیار مفید است، چرا که حین بازی فریاد می زنند و استرس خود را به این طریق تخلیه می کنند، در کنار آن، مسائل تازه ای یاد میگیرند، چیزهای تازهی تجربه می کنند و دوستان تازهی پیدا می کنند. نتایج تحقیقات نشان می دهد که همین تاثیرات در زنان بالغ نیز صادق است. تاثیر بازی و تفریح بر روی استرس مانند پوشیدن زره در برابر تیر است.

علاوه براین، پرداختن به تفریحات و سرگرمی ها، عادتی خوب برای سالم ماندن است: بررسی اخیر ژاپنی ها نشان داد اگر انسان در طول یک ماه به مدت حداقل دو ساعت بخندد یا به موسیقی مورد علاقه اش گوش دهد وضعیت فشار خونش به حدی خوب می گردد که انگار خوردن غذاهای شور را از رژیم غذایی اش حذف کرده است یا حتی ممکن است حدود ده پوند وزن کم کند!
متاسفانه بسیاری از ما، خود را از مفهوم حقیقی زندگی دور کرده ایم. کارشناسان بسیاری معتقدند میانسالی دوره ای است که در آن میزان تفریح کردن به پایین ترین سطح خود و تقریبا به صفر می رسد. استوارت براون، استاد بازنشسته ی روانپزشکی دانشگاه کالیفرنیا و رئیس انیستیتوی ملی بازی و سرگرمی، معتقد است: ” زندگی ما آنقدر درگیر نظم و جدیت شده است که دیگر زمانی برای خودانگیختگی نداریم. شما احتمالا مسئولیتی دارید، زحمتکش میباشید، فرد شرافتمند و با وجدانی میباشید و بسیار درگیر کودکانتان، والدینتان و سایرین میباشید اما بدانید اگر لحظات شاد و سرگرم کننده ای برای خود فراهم نکنید درحقیقت برای نیاز نامحدود شاد بودن خود، هیچ گونه ارزشی قائل نیستید.”
آیا لازم است معنای خوشی و تفریح را بدانید؟ ” هر چیزی که ما را به انرژی و شادی بچگانه متصل کند خوشی و تفریح کردن محسوب می گردد
آیا مایل میباشید این تعریف را عملی کنید؟ اگر مدت زمان طولانی ای است که هیچ گونه تفریح و شادی را تجربه نکرده اید، نگاهی به این دوازده راهکار ساده بیاندازید و روزانه زمانی را به آن ها اختصاص دهید.

تابستانی شاد

۱٫ سرگرمی های کوچک را وارد زندگی خود کنید
دکتر بیالی می گوید: ” اینکه فردی خودش را مجبور کند تا عادت تازهی را وارد زندگیش کند تا به واسطه آن به شادی دست بیابد ممکن است خودش تنش زا باشد” در عوض وی پیشنهاد می کند کارهای روزانه ی خود را تفریح وار انجام دهید. به طور مثال به هنگام آشپزی، به موسیقی گوش دهید، زمانی را به تلفن زدن اختصاص دهید و در همان زمان به خارج از منزل و به تماشای طبیعت بروید تا در کنار تلفنی صحبت کردن از تماشای طبیعت هم لذت ببرید، یا همزمان با خواندن ایمیل هایتان گربه خانگیتان را به آغوش بگیرید و نوازشش کنید.


آی بانو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.