صادرات کالا و خدمات با فناوری بالا مورد حمایت قرار می گیرد

چهارشنبه ۱۱ مرداد – ۰۳:۳۱:۴۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص تکیه بر ابزار علم و فناوری و تولید ثرروت از علم، برنامه ریزی برای تجاری سازی، تولید صادرات محور، توسعه صادرات و برند سازی در حوزه دانش بنیان در رئوس برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت ایران قرار گرفته است.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امروزه فناوری های پیشرفته بستر ساز توسعه پایدار اقتصادی و استقلال در عرصه های مختلف است.
حمید صافدل افزود: از جمله مهم ترین فناوری های راهبردی واجد اهمیت می توان به بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، فناوری اطلاعات، هوافضا، سلول های بنیادی و غیره اشاره کرد.
وی ارزش افزوده و کیفیت بالا در این بخش را عامل پیدایش رقابتی شدید در بین کشورهای پیشرفته صاحب این فناوری ها و کشورهای درحال توسعه که اکثرا مصرف کننده محصولات منتج از فناوری ها هستند دانست.
رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه بر تثبیت جایگاه دوم ایران و دستیابی به آستانه جایگاه اول علمی و فناوری در منطقه و تثبیت آن تا پایان برنامه تاکید گردیده است.
معاون وزیر در توسعه روابط اقتصادی گفت: تشکیل دبیرخانه ویژه حمایت از حوزه صادرات دانش بنیان ، انعقاد تفاهمنامه های همکاری فی مابین وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور حمایت از صادرات این محصولات، تهیه پیش نویس آیین نامه حمایت از صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان، حمایت از حضور شرکتهای HI- TECH در هیاتهای تجاری و بازاریابی و نمایشگاههای خارجی، تشکیل کمیسیون تخصصی تجاری سازی و صادرات دانش بنیان ذیل کمیته کارشناسی کارگروه صادرات کشور و ابلاغ دستورالعمل تشکیل کمیته های استانی دانش بنیان از جمله اقداماتی است که تاکنون در سازمان توسعه تجارت ایران انجام پذیرفته است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: به منظور تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری باید تمام تلاش خود را برای ساماندهی وضعیت تولید و عرضه کالاها و خدمات بخش دانش بنیان به بازارهای داخلی و جهانی به کار گیریم و برای تحقق ای مهم نیازمند عزم ملی و تعامل مستمر و منسجم دستگاهها و نهادهای مرتبط هستیم که ازجمله ای دستگاهها می توان به کارگروه توسعه صادرات کشور، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اطلاعات و ارتباطات، نفت ، جهادکشاورزی و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۰۱۱۵۳۱۴۰۵۶۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.