صالحی: منتظر مرسی هستیم/ ریاست جمهوری مصر: مرسی به تهران نمی رود

چهارشنبه ۱۴ تیر – ۱۲:۵۸:۴۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- وزیر امورخارجه ایران گفت،بیش از ۹۰ درصد دعوت‌نامه‌های نشست سران جنبش غیرمتعهدها در تهران ، به مقامات کشورهای عضو تحویل داده شده است.
به گزارش  خبرگزاری اریا، «علی اکبر صالحی» وزیر امورخارجه ایران امروز(چهارشنبه) در جمع خبرنگاران در تهران ، با اشاره به عضویت ۱۲۰ کشور در جنبش غیرمتعهدها ، ابراز امیدواری کرد که نشست تهران ، نشستی موفقیت‌آمیز با توجه به وضعیت موجود باشد.
صالحی همچنین درباره دعوت از «محمد مرسی» رییس جمهوری مصر به تهران که اکنون ریاست جنبش غیرمتعهد‌ها را برعهده دارد،افزود، هر نشست بین‌المللی از جمله نشست جنبش غیرمتعهدها دارای تروئیکایی است که رییس جمهوری قبلی، رییس جمهوری فعلی و رییس جمهوری آینده تشکیل دهنده آن هستند و رییس جمهوری مصر باید ریاست جنبش غیر متعهدها را به ایران تحویل دهد.
وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد ایران منتظر میزبانی از رییس جمهور مصر است.
در همین حال روز گذشته روزنامه لبنانی السفیر  از سفر “محمد مرسی” رییس جمهوری منتخب مردم مصر طی ماه آینده به ایران برای شرکت در نشست سران غیرمتعهدها در تهران خبر داد و نوشت، وی در این سفر ریاست جنبش غیرمتعهدها را به “محمود احمدی نژاد”، رییس جمهوری اسلامی ایران تحویل دهد.
اما از سوی دیگر یاسر علی سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر درباره سفر احتمالی رییس‌جمهور منتخب مصر به ایران در آینده نزدیک بیان کرد: این اخبار کاملا بی‌اساس است و صحت ندارد. رییس جمهور دعوت‌نامه‌ای برای سفر به تهران دریافت نکرد.
به گزارش الجزیره، او ادامه داد: دعوت‌نامه‌ای که رییس جمهور مصر دریافت کرده برای سفر به آدیسابابا، پایتخت اتیوپی برای شرکت در نشست سران کشورهای آفریقایی در تاریخ ۱۵ و ۱۶ ژوییه است.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۴۱۲۵۸۴۶۸۳۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.