ضرورت توانمندسازی ۱.۵ میلیون نیروی کادر در تقویت شبکه صالحین

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در راستای تقویت شبکه صالحین، نیازمند توانمندسازی یک و نیم میلیون نفر نیروی کادر هستیم.

ضرورت توانمندسازی ۱.۵ میلیون نیروی کادر در تقویت شبکه صالحین

به گزارش ممتاز نیوز، امروز سوم آبان، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پنجمین اجلاسیه سراسری اساتید شبکه تربیتی بسیج صالحین که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: شبکه تربیتی صالحین باید علاوه بر اینکه تکامل پیدا کند، تقویت هم بشود و لذا امکانات لازم را نیز به این امر اختصاص خواهیم داد.

وی ادامه داد: : در سند راهبرد ما تربیت ۸ تا ۱۰ میلیون جوان مؤمن و انقلابی پای کار پیشران در نظر گرفته شده است.

سردار سلیمانی بیان کرد: دو قرارگاه تعلیم و تربیت  و قرارگاه تشکیل و تحقق بسیج این موضوع  را دنبال می‌کنند و خروجی کار این دو قرارگاه تربیت این تعداد  یعنی ۸ تا ۱۰ میلیون جوان مومن، انقلابی و پای کار است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نیازمندی‌ها در این خصوص گفت: باید یک و نیم میلیون نیروی کادر را توانمندسازی کنیم که تاکنون در این زمینه تمرکز خوبی نداشته‌ایم. اگر در سال ۱۵۰ هزار نفر را در سراسر کشور توانمند کنیم، ۱۰ سال این کار طول می‌کشد ضمن اینکه ریزش و رویش نیز در این راستا وجود دارد.

وی بیان کرد:  شبکه صالحین یک زیر ساخت و زیربناست و یک بنای رفیعی باید روی این زیر ساخت رفعت‌ یافته و بنیان شود تا در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی بسیج  همراه باشد. باید وضعیت‌سنجی از حلقه‌های صالحین در بسیج صورت گیرد. این امر نیز  در دستور کار است که در این راستا نقاط ضعف و قوت به خوبی شناسایی شده است.

سردار سلیمانی تقویت باورهای دینی، توسعه اخلاق و رفتارهای اسلامی در میان بسیجیان و تعالی معنوی توام با رشد ایمان آگاهانه و بصیرت بسیجیان را از اهداف مهم طرح حلقه‌های صالحین برشمرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: موضوع بسیج اقشار مهم است که نیازمند پشتیبانی است از طرفی مسیر تربیتی صالحین باید احیا شود و در جایی که شبکه صالحین وجود ندارد، ایجاد آن مهم است. سازمان بسیج در این خصوص عزمش جدی است و پشتیبانی لازم را حتما اختصاص خواهد داد.

سردار سلیمانی اضافه کرد: احیاء پایگاه‌های مقاومت در مساجد، مقدمه فعالیت حلقه‌های صالحین است که البته این امر یعنی احیاء پایگاه‌ها از سال ۹۹ آغاز شد که امید است تداوم یابد.در حال حاضر از ۹ درصد پایگاه ویژه و اثر بخش به ۳۳ درصد رسیدیم که این تلاش به همت فرماندهان سپاه استانی بوده است.

وی تصریح کرد: موضوع تعلیم و تربیت  به عنوان  هدف قاطع، راهبرد اول است که منجر به تربیت ۸ تا ۱۰ میلیون جوان انقلابی  که بسیج را به عنوان تشکیلات  مردمی امام و مسلمین پیش رونده کند و به عنوان پیشگام حرکت عمومی مد نظر رهبری ایفای نقش کند. در حال حاضر این را آنگونه که مد نظر رهبری است نداریم هرچند در برخی  موارد با فراخوان رهبر حرکت عمومی صورت می‌گیرد، اما اگر بخواهیم این حرکت عمومی متناسب با مطالبات رهبری به موقع و به اندازه محقق شود باید به سرعت تربیت ۸تا ۱۰ میلیون جوان انقلابی و پای کار را پیش ببریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: پیشرانی ۸ تا ۱۰ میلیون جوان انقلابی با همکاری حلقه‌های میانی و امتداد یافتن تشکیلات مردمی بسیج  در کنار بسیجیان تربیت یافته و سازمان پیدا کرده با منظومه فکری رهبری و تدابیر ایشان حرکت‌های عمومی، منضبط و حرکت‌های هدفمند را در کشور شکل داد تا از وضع موجود به احسن الحال برسیم این ممکن نیست جز آنکه آن پیشران و آن پیش‌رونده، سازمان پیدا کرده باشد آن هم مدل سازمان‌یافتگی که در دوران دفاع مقدس در بسیج و در میدان نبرد بود یک سازمان کاملا مردم پایه و تربیت‌یافته در مکتب تشیع و در سایه سار انقلاب اسلامی و با مدیریت الهی و مردمی ولی فقیه زمان.

وی اظهار کرد: شبکه تربیتی صالحین یک ذخیره بزرگ است که به آن تکیه کنیم  تا بتوانیم با تکامل و تقویت  این شبکه راهبرد مهم را محقق کنیم ضمن اینکه این ظرفیت در بسیج وجود دارد.

در ادامه حجت الاسلام حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به بیانات رهبری در خصوص شبکه صالحین افزود: رهبری فرمودند که با تحقق تربیت ۸تا ۱۰ میلیون  جوانان مومن و انقلابی دغدغه ای نداریم. این مهم در راستای امر تربیت عزم جدی را می‌طلبد.

وی بیان کرد: نهاد مقدس روحانیت که افتخارش سنگرنشینی اسلام است، همراه با نهاد سپاه و بسیج که سنگرنشین خط مقدم انقلاب است، در میدان عملیاتی به تبیین معارف دینی و گسترش اسلام ناب بپردازند که در این راستا بستر از سوی فرماندهان بسیج و سپاه فراهم شده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.