طلای آسیایی پشتوانه کاتای تیمی

۲۹ آبان ،

تیم ملی کاتا ایران بعد از نمایش مقتدرانه در رقابتهای قهرمانی آسیا، این بار میدانی بزرگتر به نام پیکارهای قهرمانی جهان را پیش رو دارد.

به گزارش تفسیری گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی کاتا ایران بعد از نمایش مقتدرانه در رقابتهای قهرمانی آسیا در ازبکستان ۲۰۱۲ و کسب نشان ارزشمند طلا که برای اولین بار حاصل شد، این بار میدانی بزرگتر به نام پیکارهای قهرمانی جهان را پیش رو دارد.

تیم کاتا ایران متشکل از احد شاهین، آرمین روشنی و فرزاد محمد خانلو با مربیگری دکتر سعید نیکو خصلت در شرایطی باید در تاتامی پاریس فرانسه به مصاف حریفان جهانی اش برود که طی چهار ماه قبل تمرینات منظم و بی وقفه ای را پشت سر گذاشته است. اعضای تیم کاتا ایران می خواهند در اولین حضور جهانی شان بتوانند همانند رقابتهای قاره ای با نمایشی شکوهمندانه خود را به سکوهای قهرمانی برسانند؛ البته آنها بسیار خوب می دانند در راه رسیدن به موفقیت باید از سد حریفانی بگذرند که در این سالها کاتای جهان را زیر سیطره خود داشته اند.

شاید در لیست اول مدعیان کاتای جهان باید از ایتالیا نام برد، تیمی که با سردمداری لوکا والد سی با پشتوانه ۳طلا و ۲ برنز رقابتهای جهان و ۹ طلا اروپا جدی ترین مدعی عنوان قهرمانی در پاریس ۲۰۱۲ است.

ایتالیایی ها در پنجمین مرحله کاراته وان که آخر شهریور ماه در فرانکفورت آلمان برگزار شد، در غیاب تیم های ژاپن و فرانسه و اسپانیا بر سکوی اول ایستاد.

تیم ژاپن اگر چه با خداحافظی برادران هاساگاوا دیگر رنگ طلا را به چشم ندید، اما همچنان به عنوان یک مدعی مورد توجه قرار دارد. ژاپنی ها که در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان ۲۰۱۲ با شکست برابر مالزی از گردونه رقابتها حذف شده بودند، در کاراته وان ترکیه(۱۰ شهریور ) مدال طلا را به خود اختصاص دادند تا نشان دهند همچنان باید نگاه ویژه ای به انها داشت. ژاپنی ها در جهانی ۲۰۰۴، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ نایب قهرمان جهان شدند و در سال ۲۰۰۶ هم بر سکوی سوم ایستادند.

دیگر تیم مطرح کاتا در بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در پاریس بی گمان فرانسه، میزبان بازیها خواهد بود. این تیم که در سال ۲۰۰۸ و در مهد کاراته (ژاپن) بر بام کاتای جهان ایستاد، در چهار دوره اخیر پیکارهای اروپایی همواره مدال برنز را از آن خود کرد.

اسپانیا را هم نباید دست کم گرفت، تیمی که از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ بعد از ایتالیا نایب قهرمان اروپا شده و در آخرین دوره مسابقات قهرمانی جهان در صربستان نیز بر سکوی سوم آرام گرفت.

پرو که در جهانی دوره قبل عنوان سومی را به خود اختصاص داد به همراه کرواسی، آلمان، روسیه، مصر و مالزی تیم هایی می باشند که به عنوان قدرتهای درجه دوم کاتای جهان باید به آنها توجه داشت.

تیم کاتا ایران هم به عنوان یکی از تیم های مطرح این دوره از رقابتها با پشتوانه طلا آسیا و نقره مسابقات کاراته وان اندونزی ۲۰۱۲ مطمئنا نبرد سرنوشت سازی با حریفان مطرح جهانی اش خواهد داشت./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.