عدم پختگی سیاسی اخوان‌المسلمین عامل اصلی سقوط مرسی بود

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو کانون دانشگاهیان گفت: اعتراضات در مصر به معنای تقابل با مجموعه‌ای از اشخاص بود که قدرت سیاسی را در مصر به دست گرفتند، اما در یک سال قبل نتوانستند کارایی خود را نشان دهند.

“هاشم داداش‌پور”در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در تشریح شرایط سیاسی مصر اظهارداشت: اخوان‌المسلمین به عنوان یک جریان اجتماعی نیرومند در بسیاری از کشورهای جهان اسلام از جمله ترکیه، سوریه، فلسطین، تونس، مصر و یمن نیز حضور قوی دارد.

وی با بیان اینکه نگاه‌ گروه‌های اخوان‌المسلمین در کشورهای مختلف متفاوت است، گفت: این گروه سیاسی در نحوه حکومت‌داری پختگی لازم را در مصر نداشت و همین امر سبب بروز نارضایتی علیه دولت مرسی شد.

عضو کانون دانشگاهیان ادامه داد: اعتراضات در مصر به معنای تقابل با مجموعه‌ای از اشخاص بود که قدرت سیاسی را در مصر به دست گرفتند، اما در یک سال  قبل نتوانستند کارایی خود را نشان دهند.

وی با بیان اینکه دولت مرسی برای جلب رضایت مردم نیاز به زمان داشت، گفت: مرسی از طریق انتخابات مشروع و مردمی عهده‌دار حکومت شد، لذا وقتی فردی وارد سیستم سیاسی می‌شود یک زمان مشخصی را برای اجرای مطالبات مردم  نیاز دارد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در این راستا تنوعی از جریانات و احزاب و شخصیت‌های مختلف از جمله لیبرالها، ملی‌گراها و سکولارها که حامی حسنی مبارک رئیس جمهور سابق مصر بودند، همواره در صدد بودند تا در تقابل با دولت مرسی یک بلوک‌بندی قدرت را با جریان اسلام‌گرایی، لیبرالی و ملی‌گرایی به وجود آورند.

عضو کانون دانشگاهیان خاطر نشان کرد: به طور حتم جریان‌های مخالف در مصر با حمایت‌های آمریکا‌ و رژیم صهیونیستی تلاش می‎کنند تا حاکمیت اسلامی را در این کشور از بین ببرند و این امر تاثیرات زیادی را در منطقه خاورمیانه خواهد داشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.