عضو جبهه پایداری در گفتگو با آریا: احتمال مطرح شدن چهارمین گزینه جبهه پایداری برای ریاست جمهوری / اختلافی نداریم

خبرگزاری آریا- شاید جبهه پایداری گزینه ای غیر از حداد عادل،سعیدجلیلی و لنکرانی برای کاندیداتوری  در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم معرفی کند.
ستار هدایت خواه عضو جبهه پایداری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی آریا درباره اختلافات مطرح شده در این جبهه می گوید: بنده به عنوان یک عضو جبهه پایداری هیچ اختلاف و تفرقه ای در این جبهه احساس نکرده ام  در واقع شاید کسانی که خارج از این جبهه مدعی بروز این اختلافات هستند، به نوعی به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه در این جبهه هستند و معتقدند اگر این جبهه در ابتدای کار دچار انشقاق شود قطعا ناکام خواهد ماند.
وی می افزاید: البته قضاوت دیگری هم می توان داشت و آن این است که اینها قصد تفرقه افکنی ندارند بلکه واقعاً احساس اختلاف دارند در حالی که ما در جبهه پایداری چنین احساسی نداریم زیرا این جبهه از ابتدا دیدگاه و مبانی خودش را اعلام کرده و کسانی که عضو این جبهه هستند به این مبانی پایبند هستند.
هدایت خواه تاکید می کند: قطعا در همه تشکل ها افراد و اعضای آن دیدگاههای خاص خودشان را دارند و ممکن است اظهارنظرهای شخصی خودشان را نیز داشته باشند اما این دلیل نمی شود که با یکدیگر اختلاف داشته باشند.
عضو جبهه پایداری عدم موضع گیری مشخص این جبهه درباره انتخابات آینده را یک حرکت منطقی می داند و تاکید می کند: وقتی ما مکررا انتخابات داریم باید در موقعیت مناسب که لطمه ای به مجموعه فعالیت ها و اقدامات کشور وارد نشود این بحث ها را مطرح کنیم  سپس بررسی کنیم افرادی که برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح می شوند کدام یک صلاحیت و شایستگی دارند، در واقع ما قبلاً هم گفته ایم که جبهه پایداری یک حرکت حزبی نیست که بخواهد از ناحیه حزب و تشکل خودش فردی را از قبل معرفی کند و مدعی شود با وجود کاندیداتوری افراد شایسته تر ما از کاندیدای خودمان حمایت می کنیم.
وی خاطرنشان می کند: جبهه پایداری براساس اصول، معیارها و ارزش های انقلابی و دینی  وارد فضای انتخابات می شود و پس از بررسی صلاحیت ها و تطابق با معیارها و ملاک های مورد نظر از کاندیدای مطرح شده حمایت می کند به همین دلیل ممکن است آن کاندیدا از یک حزب یا جبهه دیگری باشد.
هدایت خواه اظهار می دارد: نظام ما یک نظام غربی نیست که بخواهیم بگوییم فلان کاندیدا از سوی حزب ما معرفی می شود و ما حتی اگر کاندیدایی شایسته تر از وی  باشد باز هم از کاندیدای خویش حمایت می کنیم  در واقع این رفتار با اعتقادات حزبی جبهه پایداری سازگار نیست.
وی تصریح می کند: مبانی ما، مبتنی بر نگاه ولایتمداری است نه نگاه حزبی. لذا کسانی که با نگاه حزبی جبهه پایداری را بررسی و نگاه می کنند ممکن است تلقی کنند که اختلاف نظر در این جبهه وجود دارد،البته بخشی از اختلاف نظرها به طور طبیعی در جبهه پایداری وجود دارد اما با توجه به اهداف و اصولی که جبهه برآن تاکید دارد اختلاف نظر ی وجود ندارد.
وی درباره گزینه هایی چون حداد عادل،سعیدجلیلی و لنکرانی  برای کاندیداتوری جبهه پایداری در ریاست جمهوری یازدهم تاکید می کند: باید گزینه هایی که مطرح هستند را بررسی کرد و با توجه به توانمندی های آنها تصمیم نهایی را اتخاذ کرد.
هدایت خواه می افزاید: شاید در آینده گزینه دیگری غیر از سه نفری که اکنون از آنها نامبرده می شود،برای کاندیداتوری جبهه پایداری  مطرح شود. در واقع باتوجه به شرایط افراد و در زمان مناسب در این باره تصمیم گیری و اظهار نظر خواهیم کرد.
نماینده مجلس هشتم درباره عدم تشکیل فراکسیون جبهه پایداری در مجلس نهم نیز می گوید: دوستان ما در مجلس نهم باید پاسخ دهند که چرا فراکسیونی با این نام در مجلس تشکیل نداده اند هرچند ما در مجلس هشتم نیز فراکسیونی با این نام نداشتیم زیرا جبهه پایداری یک حرکت فراگیر است و تنها مختص به نمایندگان نیست،ما در مجلس هشتم فراکسیون انقلاب اسلامی داشتیم که برخی از اعضای آن عضو جبهه پایداری نبودند لذا شاید بر این اساس دوستان ما در مجلس اقدام به تشکیل فراکسیون نکرده اند البته ممکن است خیلی هم این مساله منطقی نباشد.
وی ادامه می دهد: متاسفانه آقای لاریجانی و دوستانش در مجلس نهم از تشکیل فراکسیون واحد اصولگرایان امنتاع کردند زیرا ضعف و ناکارآمدی خودشان در مجلس هشتم  فراکسیون اصولگرایان را بی خاصیت کرد از این رو در مجلس نهم هم انگیزه ای برای تشکیل فراکسیون واحد اصولگرایی نداشتند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.