عقیلی: اجرای ˝پردیس˝ با نوازندگان ایرانی را دوست دارم

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

در گفت و گو با هنرآنلاین مطرح شد

سالار عقیلی از اجرای پروژه پردیس ساخته حمید متبسم همراه با ارکستر مجلسی تهران به رهبری بردیا کیارس خبر داد.

سالار عقیلی؛ خواننده کشومان در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین از اجرای خود همراه با ارکستر مجلسی تهران به رهبری بردیا کیارس، در روزهای هفتم و هشتم شهریور ماه در پروژه پردیس ساخته حمید متبسم خبر داد.

این خواننده دربارهٔ اجرای پیش رو گفت: برای اولین بار است که این رپرتوار را در ایران اجرا می کنیم و مردم آن را می شنوند. این رپرتوار پیش از این در گدگون هال لندن با یک ارکستر اروپایی و همراهی یک گروه ایرانی اجرا شده بود. همچنین آن را در شهر بروکسل بلژیک اجرا کرده بودیم.

وی افزود: این پروژه این بار به رهبری بردیا کیارس برگزار خواهد شد ولی پیش از این توسط حمید متبسم رهبری می شده است. در این اجرا من راضی ترم چرا که نوازنده های ایرانی می توانند حس و حال بهتری را به ارکستر و همین طور به شنونده و من که خواننده ارکستر هستم منتقل کنند و اجرای بهتری داشته باشیم.

این خواننده خاطر نشان کرد: اشعار قطعات این کنسرت از میان اشعار حضرت مولانا، سیاوش کسرایی، مهدی اخوان ثالث و همین طور رضا متبسم انتخاب شده است که برای دیدن و شنیدن این اجرا از فرانسه به ایران می آید.

عقیلی خاطر نشان کرد: اولین بار است که با بردیا کیارس همکاری می کنم. فکر نمی کردم بردیا تا این حد به کار مسلط باشد. او جوان با استعداد و خوش فکری است و از همکاری با او احساس خوبی دارم.

وی در پایان گفت: پروژه پردیس برای سازهای آرشه ای و بادی چوبی غربی در کنار سازهی مضرابی ایرانی ساخته شده است. قطعاتی که اجرا می کنیم در دستگاه نوا، دشتی و ماهور، به گونه ای نگارش شده است که برای نوازندگان غیر ایرانی نیز قابل درک و اجراست.

«پردیس» در تاریخ های هفتم و هشتم شهریور ماه امسال به رهبری بردیا کیارس و با هنرنمایی سالار عقیلی و ارکستر مجلسی تهران در سالن همایش های برج میلاد به اجرا در خواهد آمد. برگزار کننده این کنسرت «موسسه فرهنگی هنری ققنوس» است . علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر و رزرو بلیت می توانند به پایگاه اینترنتی ایران کنسرت به آدرس www.iranconcert.com مراجعه کنند.

پایان پیام/۴۳
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.