غیرفعال سازی اجرای خودکار حافظه های خارجی

با توجه به انتقال راحت انواع ویروس ها از طریق این حافظه ها به رایانه، می توان با تنظیماتی ساده و برای بررسی حافظه جانبی توسط آنتی ویروس ها و بالا رفتن امنیت سیستم، اجرا شدن خودکار حافظه های قابل حمل را غیر فعال کرد.

 به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، در حالت پیش فرض وقتی یکی از حافظه های خارجی مانند هارد اکسترنال، فلش مموری ها و یا Ram های مختلف را از طریق درگاه های سخت افزاری به سیستم رایانه ای خود متصل می کنید، سیستم آن را شناسایی و اجرا می کند.

اما با توجه به انتقال راحت انواع ویروس ها از طریق این حافظه ها به رایانه، می توان با تنظیماتی ساده و برای بررسی حافظه جانبی توسط آنتی ویروس ها و بالا رفتن امنیت سیستم، اجرا شدن خودکار حافظه های قابل حمل را غیر فعال کرد.برای این کار در قسمت جست وجوی منوی استارت عبارت Run را تایپ و سپس برنامه را اجرا کنید.

 حال در بخش Open برنامه Run ، عبارت gpedit.msc را وارد و سپس روی Ok کلیک کنید تا وارد محیط جدیدی به نام Group Policy Editor شوید. در ادامه در محیط برنامه Group Policy Editor وارد مسیر زیر شوید:

Computer Configuration >Administrative Templates > Windows Components > AutoPlay Policies

حال روی Turn Off Autoplay در سمت راست پنجره کلیک کنید تا وارد محیط کنترل شوید؛ در این پنجره، گزینه Enabled را انتخاب و روی Ok کلیک کنید. حال رایانه شما در برابر ویروس ها و حملات هکرها از طریق حافظه های قابل حمل، تا حد قابل قبولی امن خواهد ماند.

توجه داشته باشید که برای بازگردانی به حالت پیش فرض، همه مراحل بالا را انجام دهید و تنها در مرحله آخر گزینه Not Configured را انتخاب کنید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.