فروش ۶۲ میلیارد ریال “طلای قاچاق/ اموال منقول و غیر منقول برای اولین بار از مرز ۲۰۰ میلیارد ریال گذشت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرعامل “سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی”:

رییس سازمان جمع‌آوری از فروش اموال تملیکی گفت: این سازمان بر اساس قانون تاکنون تعیین تکلیف کالاهای قاچاق قطعیت یافته را به مرحله اجرا گذاشته و بخشی از کالاهای قاچاق را به فروش رسانده است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اردشیر محمدی رییس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در نشست خبری امروز خود گفت: در صورت متروکه شدن کالا اگر صاحب کالا قبل از فروش توسط سازمان جمع‌آور ی و فروش اموال تمریکی امکان تخصیص آن را از گمرک فراهم کند چنان چه نامه از گمرک برای اعاده کالا به ما ارائه شود ما اقدامات لازم را برای بازگشت کالا به صاحب آن انجام می‌دهیم.
 
وی با بیان آنکه در قانون تازه مبارزه با قاچاق کالا و ارز که از تاریخ ۱/۱۱/۹۲ ابلاغ شد سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تمریکی این سازمان می‌تواند به جای گمرک تحویل گیرنده مستقیم کالا باشد.
 
وی افزود: در قانون تازه سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تمریکی نیز جزو اعضای اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شده و مشکلی در رابطه با برخورد مستقیم با کالاهای قاچاق دیگر ندارد.
 
وی در خصوص عملکرد ۱۰ ماهه این سازمان در سال ۹۲ گفت: سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی طبق آمار ده ماهه سال ۹۲، ۱۷۶ میلیارد تومان اموال معقول را تعیین تکلیف کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸۷ درصدی را نشان می‌دهد.
 
وی تصریح کرد: در مجموع اموال منقول و غیر منقول برای اولین بار از مرز ۲۰۰ میلیارد ریال گذشت و سهم اموال غیر منقول تا پایان سال به ۳هزار میلیارد ریال خواهد رسید ضمن آنکه هم اکنون ۴۰ میلیارد تومان از اموال غیر منقول تعیین تکلیف شده که رشد ۵۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را به خود اختصاص داده است.
 
اردشیر محمدی ادامه داد: سازمان جمع‌آوری در فروش اموال تملیکی از نظر درآمد طی ۳ سال قبل رشد مثبت درآمدی داشته که این رقم بالغ بر ۶۰ درصد است اما تا قبل از ۳ سال قبل رقم درآمد آن منفی بوده است.
 
وی در خصوص رقم مربوط به انهدام کالا توسط این سازمان گفت: ارزش نقدی کالاهای منهدم شده توسط این سازمان بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان با رشد ۵۲ درصدی است.
 
وی در خصوص رقم کالاهای اعاده شده تصریح کرد: ارزش آنها بالغ بر ۲۷۰۰ میلیارد تومان بوده و ارزش ریالی کالاهای متروکه که شامل کالاهای واسطه‌ای، سرمایه‌ای و کالاهای مربوط به خط تولید بوده رقمی بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد ریال است.
 
وی با بیان اینکه این سازمان در خصوص رشد فروش اموال متروکه رقم مثبتی را داشته است گفت: تاکنون بخشی از اموال منقول تعیین تکلیف شده توسط این سازمان به فروش رسیده ضمن آنکه تمامی فرآیندهای داخلی سازمان کاملاً مکانیزه است و تمام مزایده‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

***فروش و انهدام لباس‌های مستعمل وارداتی
 
وی در خصوص انحدام لباس‌های وارداتی گفت: این لباس‌ها تماماً از راه قاچاق وارد شده و کاملاً مستعمل بوده و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تمریکی آنها را منهدم کرده است.ضمن آنکه در کنار این لباس‌های مستعمل لوازم آرایشی و بهداشتی مواد غذایی فاسد شدنی هم که به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند از سوی این سازمان منحدم شده‌اند.
 
وی در خصوص جمع‌آوری کالاهای فرهنگی مستهجن و قاچاق گفت سی دی و کالاهایی که به صورت قاچاق و یا رسمی وارد شده اما ضد فرهنگی بوده‌اند توسط این سازمان جمع‌آوری و منحدم شده است.

**قاچاق کالا
 
وی در خصوص فروش طلاهای قاچاق گفت: ارزش طلاهای قاچاق فروخته شده توسط سازمان جمع‌آوری و فروش تمریکی بالغ بر ۶۲ میلیارد ریال است.
 
وی افزود: از مجموع ۱۷۶ میلیارد تومان کالای فروخته شده توسط سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تمریکی ۴۵ درصد آن مربوط به کالای قاچاق با رقم ۸۳ میلیارد تومان است که از سوی سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تمریکی انجام شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.