فعالان بازار: عرضه سیمکارت دائمی ۱۶۰هزار تومانی همراه اول تاثیر چندانی در استقبال مردم از سیمکاتهای همراه اول نخواهد داشت

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

با ورود سیم‌کارت‌های ارزان‌قیمت همراه اول به بازار قیمت‌ سیم‌کارت‌ها تا حدی کاهش یافته و مهم‌تر آنکه بازار به حالت راکد درآمده است.
 
 
مدتی است اپراتور اول ارتباطی کشور براساس مصوبه‌ی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به فروش سیم‌کارت‌های خود با قیمتی حدود ۱۶۰ هزار تومان اقدام کرده است، اما در این باره فعالان بازار سیم‌کارت براین باورند که این موضوع تاثیر چندانی در استقبال مردم از سیم‌کارت‌های همراه اول نخواهد داشت و سبب افزایش فروش آنها نمی شود چرا که سیم‌کارتهای مذکور با کد ۸ عرضه می‌شوند و سیم کارتهای کد ۸ از ابتدا مشتری چندانی در بازار نداشته‌اند.
 
اکنون به نقل از‌ی فعالان صنفی، اوضاع بازار سیم‌کارت حتی راکد‌تر از بازارهای دیگر شده و مردم علاقه‌ای به خرید سیم‌کارت نشان نمی‌دهند و بازار سیم‌کارت هم‌چنان ملمو از فروشنده و فاقد خریدار است.
 
در حال حاضر قیمت خرید سیم‌کارت‌های کد یک همراه اول حدود یک میلیون و ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان و فروش آنها حدود دو میلیون تومان است و سیم‌کارت‌های کد دو هم با قیمت‌های ۸۵۰ هزار تومان خریداری می‌شوند و حدود یک میلیون به فروش می‌رسند. کد‌ سه نیز با قیمتی حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان خریداری و حدود ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
 
سیم‌کارتهای کد چهار نیز با قیمتی حدود ۴۵۰ هزار تومان خرید شده و حدود ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسند. براساس قیمت سیم‌کارت‌ها در بازار این روزها کدهای پنج و شش حدود ۳۵۰ هزار تومان خرید و حدود ۴۰۰ تومان به فروش می‌رسند.
 
اما نکته‌ی جالب این‌که کدهای هفت و هشت که کدهای به نسبت تازهتر همراه اول می باشند، بنا بر اعلام فعالان بازار هیچ استقبالی ندارند و درصد بسیار کمی از مشتریان به سراغ آنها می‌روند.
 
در حال حاضر کد هفت صفر با قیمتی حدود ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و کارکرده‌ آن هم حدود ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد. کد هشت هم در بازار قیمتی حدود ۲۲۰ تا ۳۰۰ هزار تومان دارد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.