فواید ورزش در میانسالی

۰۹م آذر ،
ممتاز نیوز : کارشناس میانسالان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ضمن بیان این مطلب گفت: قبل از انجام ورزش بررسی وضعیت ستون فقرات ضروری است اما به طور کلی ورزش در این گروه از میانسالان محدودیتی ندارد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ ام البنین دلاوری در ادامه خاطر نشان کرد: تمرینات قدرتی عضلات شکمی، با شدت اضافه بار با ۸ تا ۱۲ تکرار و ۲ یا ۳ روز در هفته پیشنهاد می‌شود.وی ادامه داد: به این میانسالان ورزش هایی چون انقباض عضلات شکمی به سمت ستون مهره‌ها و بلند کردن لگن پیشنهاد می گردد و این تمرین ها عضلات شکم را تقویت و به کاهش جلو افتادگی شکم کمک می‌کند.

وی دربارهٔ چگونگی انجام بعضی از تمرینات ورزشی یادآور شد: به پشت خوابیده و زانوها را خم کنید، عضلات شکم را منقبض کرده و لگن را به سمت عقب متمایل کنید، سعی کرده کمر را با زمین مماس کنید، در همین زمان، عضلات هیپ و ران را منقبض کرده و با ساق پاهایتان فشار ندهید، کمی نگاه داشته و عضلات را شل کنید، طی انقباض به شکل طبیعی نفش کشیده و نفستان را حبس نکنید.

وی در خصوص تمرین دراز و نشست در میانسالان نیز اظهار کرد: این تمرین عضلات بالایی شکم را تقویت کرده، به اصلاح جلوافتادگی شکم و گودی بسیار کمر و پیش‌گیری از کمردرد کمک می‌کند.وی افزود: برای انجام این تمرین باید روی زمین به پشت بخوابید، دست‌ها را یا صاف وموازی بدن قرار دهید یا کف دست‌ها را روی گوش‌هایتان بگذارید و یا پشت سر روی یکدیگر قرار دهیدسپس به طرف جلو خم شوید تا تیغه کتف‌ها از زمین بلند شوند بعد به وضعیت اول برگردیدو تمرین را تکرار کنید.

به گفته وی اگر بخواهید تمرین را سخت‌تر کنید، می‌توانید ساق پاها را روی یک نیمکت بگذارید و اگر می‌خواهید تمرین راحت‌تر باشد، دست‌ها را درکناربدن قرار دهید و پشت سر روی هم نگذارید. اگر دست‌ها را بالاتر نگاه دارید، مقاومت در برابر حرکت بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: دراز نشست همراه با چرخش عضلات مایل شکمی را تقویت می‌کند و از جلو افتادگی شکم و گودی بسیار کمر و کمردرد پیشگیری می‌کند، به این منظور باید به پشت روی زمین دراز بکشید، پاهایتان را روی یک نیمکت قرار دهید به گونه‌ای که زانوها به اندازه ۹۰ درجه خم شوند، دست ها را می‌توانید صاف در کنارتان قرار دهید ویا روی شانه‌ها یا روی گوش‌ها قرار دهید (مشکل‌ترین حالت) مثل دراز نشست ساده است فقط باید قسمت بالایی تنه را بچرخانید و با آرنج راست به سمت زانوی چپ بلند شوید، کمی نگاه دارید. به وضعیت اول بازگردید و با سمت مقابل تکرار کنید.

به گفته این کارشناس، تمرین پل زدن عضلات باز کننده هیپ به خصوص گلوتئال‌ها را تقویت می‌کند و به پیشگیری و درمان گودی بسیار کمر و افتادگی لگن کمک می‌کند.وی افزود: برای این کار به پشت بخوابید، زانوها خم شوند و کف پاها روی زمین نزدیک به باسن قرار بگیرند. عضلات گلوتئال‌ را منقبض کنید. باسن و پایین کمر را از روی زمین بلند کنید. کمی نگاه دارید. عضلات خود را شل کنیدوتمرین را تکرار کنید اما به پایین کمر اجازه ندهید که قوس بردارد.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.