قباد میمنت آبادی: ایجاد تئاترشهر نیاز استان های کشور است

در پی طرح حمایت از تاسیس تئاتر شهر در مراکز استانهای کشور؛

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کردستان گفت: برای اینکه تئاتر کشور از حالت رکود خارج شود باید سالن های نمایشی مجهز شوند تا شاهد اجرای عمومی هر چه بیشتر آثار نمایشی باشیم.

به گزارشممتازنیوز، “قباد میمنت آبادی”، در گفت و گو با روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی با اشاره به طرح ایجاد تئاترشهر استان ها بیان کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش تئاتر تاکید بسیاری بر اجرای عمومی آثار وجود دارد تا تئاتر از حالت رکود خارج شود، در این راستا طرح ایجاد تئاترشهر در مراکز استان ها در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طبق این طرح، سالن های موجود دولتی و یا بخش غیردولتی تجهیز شده و امکانات اولیه برای اجرای عمومی نمایش ها در این سالن ها فراهم خواهد شد.

میمنت آبادی خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متعهد است در صورتی که زمینه اولیه چنین طرحی در استان ها فراهم شود، برای هر استان ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه تئاتر کشور رو به ترقی است و ایجاد سالن های مجهزنیاز استان هاست، اظهار کرد: در صورتی که سالن های نمایشی در استان های کشور مجهز شوند، بخشی از دغدغه اجرا ها برطرف شده و مردم با هنر تئاتر بیشتر آشنا شده و ارتباط بهتری با آن برقرار خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد این طرح در استان کردستان تصریح کرد: هم اکنون در حال بررسی برای معرفی یک سالن در استان کردستان هستیم تا هر چه زودتر این سالن را تجهیز کرده و بخشی از مشکلات مربوطبه آن برطرف شود.

گفتنی است طرح تئاترشهر استان‌ها با عنایت به رویکرد معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل هنرهای نمایشی در نهادینه کردن فعالیتهای حرفه‌ای تئاتر در شهرستان‌ها و به منظور تقویت و توجه به اجراهای عمومی گروه‌های نمایشی در استان‌ها و ضرورت ایجاد فضای دائمی و مناسب برای ایشان و بهره‌مندی مستمر مخاطبان از تولیدات تئاتر در استان‌ها ارائه شد./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.