قدرت نمایی مالک به مستاجر درفصل اجاره!

معمولا در فصل اجاره واحدهای مسکونی (تابستان) طبق گفته مستاجران، خرده فرمایش‌های موجران بیش از هر وقت دیگر باعث ایجاد مشکلات برای آنها می‌شود.

دنیای اقتصاد: این تمام ماجرا نبود چراکه موجر اظهار کرده بود: خانمی‌که قصد اجاره واحد مذکور را دارد باید شاغل باشد در غیر اینصورت واحدش را اجاره نخواهد داد!

معمولا در فصل اجاره واحدهای مسکونی (تابستان) طبق گفته مستاجران، خرده فرمایش‌های موجران بیش از هر وقت دیگر باعث ایجاد مشکلات برای آنها می‌شود.

اکثر متقاضیان بازار اجاره مسکن معتقدند که به غیر از نیمه اول سال که بیشترین جا به جایی‌ها مربوط به این ۶ ماه است، بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی در نیمه دوم سال به دلیل اینکه با حجم اندکی از مستاجران رو به رو است و در رکود به سرمی‌برد، اغلب موجران به خصوص مالکانی که تعجیل دارند واحدشان را هرچه سریع تر به مستاجر تحویل دهند، حاضر هستند تحت هر شرایطی با متقاضی توافق کنند و از تعیین تکلیف کردن برای آنها خود را معذور می‌کنند.

اما همانطور که گفته شد در بهار و تابستان به علت اینکه میزان قابل توجهی از مستاجران در بازار اجاره حضور دارند موجران به اصطلاح هر سازی که بخواهند می‌زنند؛ چراکه به خیال خودشان متقاضی در بازار فراوان است و دست کم مستاجری برای به گردن گرفتن دستورات شان پیدا خواهد شد.

برای مثال روز گذشته مالکی در محدوده خیابان آزادی در فایل اجاره واحدش اعلام کرده بود: واحد ۳۵ متری خود را با شرایط رهن و اجاره فقط به یک نفر خانم اجاره خواهد داد.

این تمام ماجرا نبود چراکه موجر اظهار کرده بود: خانمی‌که قصد اجاره واحد مذکور را دارد باید شاغل باشد در غیر اینصورت واحدش را اجاره نخواهد داد!

از طرف دیگر در منطقه پاسداران، موجری رهن کامل واحد ۵۰ متری خود را که به عنوان سوئیت معرفی کرده، ۶۰ میلیون تومان اعلام کرده است اما در فایل واحدش ذکر کرده که اجاره این واحد فقط به منظور گذاشتن اثاث است نه سکونت مستاجر! حالا مشخص نیست که آیا مستاجری پیدا خواهد شد که ۶۰ میلیون تومان برای رهن یک سوئیت ۵۰ متری پرداخت کند تا فقط اثاثیه خود را در آن انبار کند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.